Livet i raketfart

Livet går verkligen i raketfart men med tanke på vad jag just nu uträttar på en dag så är det inte så konstigt. Lite för många jobb på alldeles för kort tid. Skönt när detta chickenrace är över och jag kan fokusera på två jobb. Har lite dåligt samvete för hunden som just nu får nöja sig med promenader och minimalt med hjärnstimulans. Men även en knubbsäl måste inse sin begränsning och jag kan inte hinna med allting jag vill just nu.

Mår ändå förträffligt bra och vet ju vad jag arbetar mot för mål. Avskyr att ha en massa måsten och nu ska de förbannande "måstena" betas av i tur och ordning. Ingen panik - det jag inte hinner med blir heller inte gjort!

Min strykhög har nu nått oanade höjder och det är spännande vad kreativ man blir helt plötsligt, när det som finns struket i garderoben, är sådant man inte haft på sig på väldigt, väldigt länge. Ja, en hel del ska väl i ärlighetens namn egentligen inte ens hänga där - mina kläder har haft en sällsynt förmåga att krympa de senaste åren.

Idag fick det bli ett par vita brallor som egentligen nog hör hemma under sommaren men som sagt de var välstrukna. Vita byxor på Jönköpings gator har varit ett perfekt plagg idag och imorgon väljer vi av naturliga skäl något rent. I Jönköping är bilisterna oerhört slarviga med att stanna och släppa fram gångtrafikanter på övergångsställena. De är inte många som ens bromsar in och det syntes tydligt på mina byxor. Men hellre skit på byxorna än i byxorna, det vill jag lova...

Ha en god natt!

Kram kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback