Jag är så busig

Förra helgen var jag riktigt busig. Nu är det omvända roller må jag säga och nu har jag fått en helt annan förståelse för varför tonåringar beter sig som dom gör.

1. För att dom kan.
2. För att det är jävligt kul på något sjukt sätt att vara en "pain in the ass".

I lördags kommer det hem en arg son och fräser mot sin arma moder som ligger i soffan som en strandad val i sin snygga fleecemorgonrock. -Har ni varit på mitt rum? (Han var nämligen borta natten mellan fredag och lördag). Min hjärna gick på högvarv men jag tänkte, det är nog bäst att låtsas sova...

Sedan hör man ett ylande från hans rum (många decibel var det); -Nä, vad fan! Morsan för helvete, ni har ju varit här inne. Hunden har bitit sönder en massa bandybollar och det är hundhår överallt!!!
Shit, tänkte jag - hur ska jag lösa detta? Så jag skriker tillbaka med tuff stämma; -Och vad baserar du det på?
Plötsligt står han där igen med vild blick; -Därför att det ligger örhängen vid min dator samt står en massa glas och en urdrucken cola.
Japp, då var man avslöjad...kunde kanske snirklat mig ur det där med glasen men när det kommer till örhängena, då är det fett kört...

Anledningen till detta heter Spotify. Har det på min egen lama dator men hans dator är kopplad till ett par rejäla högtalare så det går att kräma på lite grann. Och visst är det fantastiskt trevligt en fredagkväll efter lite god mat och vin att avsluta med lite musik, en kaffe & konjak, lite whisky och till slut lite mer whisky...

Nu är det slut på detta för ungen har behagat spärra sin dator med ett lösenord!

Nu till helgen tänker jag inte försöka knäcka koden för jag ska till Göteborg. Men det kommer fler helger - och då är jag där igen med mina magic fingers, och i fortsättningen ska jag inte lämna några spår efter mig...

Ha en trevlig helg!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback