Cyberrymden

Hur länge ska OS hålla på och plåga mig? Detta måste vara världens längsta OS genom tiderna.
Visst, jag har verkligen försökt att intressera mig men lyckas bara små, små stunder. Såg faktiskt brudarna när de körde sprinterskidor eller hette det stafettskidor? Inte fan vet jag men de klippte till med ett silver iallafall. Vill bara meddela att i min värld är "second place the first looser"....

Något som stressar mig något vansinnigt är Facebook. Varje gång jag öppnar min mail är den full av alla möjliga inbjudningar till evenemang, bli ett fan av någon klubb, svara på en vänförfrågan, bla, bla, bla...
Visst är det jättetrevligt med många vänner och jag har själv skickat vänförfrågningar men hur ska det egentligen sluta och vad är huvudsyftet? Jag tycker det verkar som det skapar en massa merarbete. Man ska hinna sitta och chatta, gå in och skriva vad man gör just nu, anta utmaningar och våndas över alla som hinner baka bullar och åka skidor. Kommer man någonsin att kunna ta sig ur Facebook, eller är man kvar för evigt i cyberrymden? Kommer jag att lämna ett avtryck på andras sidor även om jag stänger ner min egen sida?
Tänk om jag har kompisar som totalt lackar ur och beter sig osmakligt på Facebook, kommer det att drabba mig? Eller om kunder eller arbetsgivare sitter och kollar på mig och mitt umgänge och upptäcker att jag har en massa läskiga kompisar som beter sig i cyberrymden? Nja, lite oroande är det allt. Tänk om denna oro är kopplad till min ålder, för gamla människor oroar sig ju för det mesta? Hjälp!!! Inte redan snälla...

Nu ska gamlingen gå och skölja sina löständer, ta på nattblöjan och flanellnattlinnet. Måste lägga mig tidigt så jag orkar upp vid femsnåret. Då ska gamlingar lyssna på P1 och lösa korsord vid köksbordet. Så är det sagt - så får det bli...

Adjöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback