Lycklig, lycklig

Ja, då har man avverkat en krogrunda i Stockholm med efterföljande lördag och bakfylla. Dock inte av det tyngsta slaget utan mer en "light" variant som innebär att en pizza går ned på högkant utan efterföljande uppkastningar. Skönt och en perfekt dag för att läka kroppen men ösregn konstant hela dagen, pizza från den lokala pizzabutiken, film och mys i soffan. Kvällen avslutades med ett ordentligt oväder med blixtar och dunder.

Fredagskvällen inleddes med lite skumpa under själva förberedelsefasen med make-up och hårfixande. Sedan färd in till Stureplan och Sturecompaniets uteservering.
169:- för en Gin & tonic där de absolut inte hade sparat på tonicen...

Var får alla dessa unga människor sina pengar ifrån? Det är verkligen skitdyrt! Fullt på restauranger och krogar. Alla kan väl inte deala med knark eller vara prostituerade? Fattar verkligen inte hur ungdomar har råd att hänga ute här.
Vidare till Café Opera där vi käkade på Bakfickan och sedan betalar vi 200:- per skalle för att få komma in på Caféet. Gick väldigt bra en stund då vi lyckades knipa varsin barstol och kunde sitta ner och njuta av lite drinkar i prisklasser där du måste vara lite packad för att inte smälla av över priserna. Trängselfaktor enormt hög! Den enda kändis jag såg var Peter Dalle men nu ser jag ju förvisso inte speciellt bra. Lyckas också pricka in ett hårdrockstema så emellanåt kändes det och såg ut som om man fastnat på en MC-träff igen. Vi rockade inte röven av oss men lite svängde det allt!

Vidare från detta aphus till något annat. Som tur är och jag tackar någon så gick vi inte in på något mer ställe. Klockan över 02.00 och betala ytterligare pengar för att komma in och trängas är ju egentligen inte så smart men något man kan göra och sedan ångra...
Nej, jag konstaterar att min mognad har nått en nivå när jag inte längre imponeras av vissa saker.
En gullig taxichaufför från Irak som bränt sig på stockho

Vi har det iallafall otroligt kul när vi är tillsammans jag och min älskling. Att kunna festa tillsammans lika väl som att dega kan vara en konst. Någonstans ligger minnen där bråk var ett inslag så fort det handlade om fest. Att äntligen ha träffat en man som beter sig som en normal människa som tar ansvar för sig själv och som vill ha roligt och som tar sin plats är fantastiskt och jag slås gång på gång över hur lycklig jag är tillsammans med honom. Ett helt år har vi nu varit tillsammans och det blir bara bättre och bättre.
Jag är tacksam så tacksam att få uppleva detta.

Idag är en ny dag och vi är på gång igen. Planerna pendlar mellan ett besök på Mosebacke och Cornelisdagen men tanken på att åter igen trängas känns sådär. Åland har vi fortfarande inte kommit över till. Vi bor så bra nu och det är lätt att ta sig till stan så frågan är om vi kanske bara tar en dagsutflykt till Åland. Det här är semester när man tar dagen som den kommer och bara flyter med.

Idag är jag oerhört tacksam för att jag är frisk (ja någorlunda), inte är en stockholmare, inte har silikonpattar eller silikonröv, har vett att njuta av att bara få finnas till och att en kall pilsner på en mysig uteservering tillsammans med min älskling är det som får mig att känna såhär!

Ha en underbar söndag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback