Härliga Hälsingland - hej då

Hälsingland: Edsbyn och Bollnäs...Ja, behovet att åka dit igen är faktiskt inte så stort...
Skulle någon råka hamna i Bollnäs så låter det här helt tokigt, men Scandic Hotell i Bollnäs - vilken mat! Åt italienska tapas med en sagolik Chablis till och resten av gänget verkade inte heller så ledsna över sina menyval.

Då var nästa års SM i Bruks & IPO lanserat i Edsbyn under årets SM som gick av stapeln där. Vi gjorde succé (ja, vad annars?) och att arrangemanget kommer att gå i anslutning till High Chaparral gör ju inte saken sämre. Boka in helgen 19-21/8-2011 och kom och titta på hundar och framförallt hundmänniskor. Man tror inte att det finns så många varianter av mysbyxor och foppatofflor. Myxbyxor med hål, mysbyxor med häng och mysbyxor som sitter på en tjockis som borde haft väldigt mycket mer tyg i sina mysbyxor. Ändå upplever jag det som om det har blivit lite bättre och funktionella kläder för utomhusbruk behöver inte se för jävliga ut.
Något som ändå slår mig är att den stora massan är ovårdad. Jag vet att man kan kamma sig för att man bor i husvagn. Man måste inte ha skitiga kläder på sig och varför har man strypkoppel på en 4-månaders hundvalp?
Ja, vi är sannerligen olika vi människor. Tur är väl det, skulle vara tråkigt om alla vore som jag. Då hade man ju inte haft något att klaga på alls...

Hursomhelst, det är roligt att jobba i en förening med något som man gillar och trivs med. Det finns ju i regel en uppgift till alla och en förenings överlevnad är helt avhängd av den enskilda medlemmens insats. Som jag sagt tidigare, hundar och män är det enda intresse som verkligen håller i sig.

Hösten har kommit och nu börjar näsan rinna och man fryser på morgonen. Luften är hög och skön att andas och när solen är framme och regnet är borta är det helt underbara dagar. Min morgonrutin med promenad håller i sig och tricket är att lägga mobilen i ett annat rum så man helt enkelt är tvungen att kliva ur sängen. Jag hatar verkligen min väckningssignal, den är vidrig.
Hoppas att mitt återupptagna aktiva liv snart ska visa sig på vågen, annars är det risk att jag snart dyker upp i ett av tjockisprogrammen på TV. Efter det blir det Idol och sedan Let´s Dance. Det hinner jag faktiskt inte med så det är bäst att skärpa till sig.

Ny vecka, nya friska tag. Köpte en ny CD idag och riktigt längtar tills jag får sätta mig i bilen imorgonbitti och spränga ljudvallen. Ha en fin vecka och glöm inte att njuta av varje dag, den kommer aldrig igen...

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback