Att få nog

När man jobbar med personal och kunder varje dag innebär det självklart att man måste ha en professionell och noga genomtänkt attityd och förhållning. Inte så att man ska vara en annan person utan mer tänka på vad man säger, tänker och gör. Jag har en tydlig målsättning vad jag vill uppnå och redskap som ska få mig att nå mina mål. Detta gör att jag ibland bara vill ställa mig upp och skrika. Det kan vara följande som far genom huvudet men tack gode gud inte är kopplat till munnen. En skön känsla kan dock vara att låta det fara genom huvudet samtidigt som man ler sitt allra finaste leende. Håll till godo:
- Eat shit and die
- Asshole
- Fuckface

Det blir liksom mer tryck bakom när man uttrycker sig på ett annat språk. Har dock en del svenska uttryck, som även de brukar sitta bra:
- Idiot (alltid gångbart och kan även användas när man själv har gjort något dumt)
- Rövhål
- F-ordet (alltså det fulaste ordet för tjejernas framstjärt)

Även om jag brukar säga, att tänka efter innan man säger något är ungefär som att torka sig innan man har skitit, så är det ju faktiskt så att ibland får man bita ihop, så även jag.

Då händer det ibland något spännande. Behöver inte vara kopplat till PMS besvär men oftast...
När jag känner att jag bitit ihop och bitit ihop och bitit ihop...När idioter har fått för mycket spelrum då rinner det över.

Exempel: Kommer till ICA:s parkering och ska parkera som man oftast gör, alltså svänger in på en ruta med nosen först. Då kommer det en gubbjävel från andra sidan och stannar inte på sin ruta utan rullar helt sonika vidare till nästa ruta framför, alltså den som jag håller på att parkera i, för att kunna stå med nosen utåt. Då backar lilla söta jag för att lämna plats åt gubbjäveln (som för övrigt är i den åldern att han inte behöver handla när alla andra som har arbetat en hel dag ska handla), och säger lite klämkäckt med ett leende till gubbhelvetet: - Ja, man ska ju samarbeta i trafiken.
Då svarar det skrynkliga aset med sur uppsyn (på sin arbetsplats som han har varit sedan 15 års ålder, var han förutom en hög position i lunchrummet även fackombud för Metall på företaget): -Jag var först!
I det läget skulle jag gärna om jag nu inte bitit ihop, med glädje kunnat sparka in sidan på hans bil och kanske avslutat med att kliva upp på motorhuven och lagt en liten lurk. Istället log jag och tänkte (på svenska), ät skit och dö gubbe! Visst, dö kommer han med all säkerhet att göra, det andra är lite tveksamt.

Ett annat exempel är de som går i min soptunna och letar burkar. Jag blir vansinnig, soptunnan står till och med bakom ett staket! Jag vill inte ha någon som rotar i mina sopor! Nästa gång jag ser detta SKA jag stanna och tydligt tala om att ge fan i min soptunna!
Är innerligt trött på att alltid vara förstående, värna om de svaga, bla bla bla...Jag har också periodvis i livet (kan hända igen - är ödmjuk inför framtiden), levt jävligt knapert men inte fasen har jag rotat runt i folks soptunnor för det.

Nej, nu tänker jag vara en stridspitt några dagar och återuppta mitt gamla underbara mantra: - Jag tar ingen skit!

Nu mår jag mycket bättre och det var skönt att få spy lite galla. Det måste man få göra ibland och det handlar inte om att man är elak, det handlar om att få stå upp för sina ideal och vanligt bondförnuft!

Nu åker jag till Hälsingland några dagar och är en bitch. Håll ställningarna på hemmaplan och lev väl!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback