Tillbaka i verkligheten

Första arbetsdagen efter semestern avklarad! Det gick bra och var faktiskt riktigt roligt. Än så länge känns allt väldigt strukturerat och välplanerat...
När man känner såhär brukar i regel något drastiskt inträffa så man plötsligt står där till knäna i skiten. Undrar vad som kommer att inträffa?

Det får gärna sluta regna nu för mina tomater och min chili tycker inte det är kul. Att det är mörkt på kvällarna gör mig inget. Till och med lite mysigt att tända lite lampor och kura ner sig i soffhörnet. Inte för att jag har några problem att spendera tid i soffan när det är 30 graders värme heller men det är liksom mer legalt nu.

Har varit lite av en TV-bög några veckor nu och jag kan krasst konstatera att det som visas är reklam, reklam, reklam. Däremellan är det diverse program om fetknoppar, enorma fetknoppar, heminredning och matlagningsprogram. Elaka kockar, snälla kockar, kockar som lär skolbarn äta med kniv och gaffel och alla dessa serier om mord. Jag är skittrött på mord men det som retar mig till komplett vansinne är alla reklamavbrott. I vissa program känns det nästan som om reklamen tar mer tid än själva serien. Hjälp, ett I-landsproblem till!
På topplistan har vi såklart 2 1/2 män och den nygamla serien Spooks som går på torsdagar kanal 9.

I övrigt gäller det nu att komma igång med den vardagliga motionen och normala matvanor. Är skittrött på restaurangmat och ska verkligen försöka ta med hemlagat till lunch varje dag denna veckan. Vidare gäller det att komma ur sängen i tid på morgonen så att jag hinner gå 40 minuter med hunden. Ett trix är att lägga telefonen i ett annat rum så att man är tvungen att gå upp ur sängen och det ska jag praktisera hela veckan, för nu SKA jag verkligen komma in i den goda motionsspiralen igen.

Dags att börja montera ner sig inför natten. God natt och sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback