Sista rycket

Sista semesterveckan inledd och jag vet exakt hur många sovmorgnar jag har kvar. Det är det som jag kommer att sakna mest - att få vakna av sig själv utan väckarklocka.

Är totalt slut i hela kroppen, utfestad och helt trött på restaurangmat. Efter lördagens batalj på High Chaparral är det först idag jag känner mig som en människa igen. Nu måste både arslet och strupen få läka i lugn och ro.
Men såhär ska det kännas. Nu längtar jag efter lite ordning och reda, tider att passa och inte så mycket tid till att bara drälla runt. Bara för att man har tid blir man inte effektiv men denna veckan har jag lovat mig själv att rensa ur min garderob så de stackars Rädda Barnen kan få något att tälta i, stryka upp all stryktvätt som snart hotar att välta soffan samt gå till optikern. Ja, det är inte längre någon idé att förneka att stunden är inne för progressiva glasögon...

Även om jag vet att de idag inte ser ut som Tv-rutor med en liten Tv-ruta i, så är det ändå ett tecken på ålderdom som sakta gör sig påmind. Den kryper på en lite halvlömskt med inslag som kilona man lägger på sig försvinner inte för att man späker sig några dagar, knäna blir hängiga och så även ögonlocken. Har naturligtvis inte glömt pattarna och röven som sedan länge har valt att bosätta sig på bottenvåningen.
Visst det är tidens gång och självklart skulle jag inte vilja ha det på något annat sätt, inte just nu iallafall. Men kommer det en dag om man känner att nu får det vara nog, jag då får det väl bli en tripp till Polen och lite lyft och fyll.

Fuktigheten som just nu ligger tung över oss är något som känns synnerligen ofräscht. Allt känns fuktigt och sunkigt och om man förut hade EN "bad hair day" så kan man nu säga att alla dagar är sådana. Kommer det inte lite sol nu så kommer mina stackars tomatplantor att regna bort och det vore väl själva fan om man inte skulle få odla när man gjort allt slit innan. Chilin ser även den lite skum ut och skulle nog behöva lite solsken.
En fantastiskt skön känsla att gå upp på taket och plocka till sig kryddor och annat smått och gott när man lagar mat. Känner mig som en kock i ett matlagningsprogram och brukar prata lite svengelska med C när vi köksar runt bland bunkar och kastruller. Väljer dock att imitera de snälla kockarna som Jamie Oliver och Nigella. Hon gör det liksom legalt att slicka och smaska runt med fingarna i allt man lagar. Jamie läspar mest men det är ju ganska mysigt att säga thespoon med mycket läspning i. Ett annat kul ord är parsley och så även basil.


Nu ska jag göra ett allvarligt försök till att börja den stora garderobsrensningen...

Ha en fin dag!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback