Snart över

Då börjar dagen för hemfärd närma sig och det känns skönt. Nu har man dragit runt i en dryg vecka och hela kroppen skriker efter hälsosammare mat och dryck. Vi har ätit och druckit fantastiskt gott och gårdagens tips om en tapasrestaurang på Söder var nog bland det bästa. Både smakmässigt och prismässigt.

Igår lyckades vi igen med att hamna någonstans där vi inte skulle hamnat. På en hårdrocksklubb! Det som fascinerar mig är den man frågar hur den uppfattar en som person och ens önskemål. Vi frågade helt enkelt efter en pub eller klubb som spelar rock. Då tänker vi ju båda på typ Queen, Status Quo etc. Istället hamnar vi på denna fullsmockade pub/klubb med hårdrockskaraooke. Där feta, långhåriga, skitfulla, apliknande människor skriker ut texter som du aldrig hört förut.

Lyckades också få ta del av lite uppfriskande vaktmentalitet när vi skulle in på Engelen. Där åkte en kille i gatan så det smaskade i huvuvdet på honom. Min egen huvudvärk är nog som en fis i rymden med tanke på hur han måste må idag.

Idag spelar Skottland-Sverige fotboll och hela Stockhom kryllar av glada skottar i kilt. Det är mumma det, då jag tycker det är skitsnyggt med kilt. Inga kalsonger bär dom heller (såklart jag frågat). Trevliga och man förstår att många lagt en bra slant för att kunna komma hit och se matchen. Gjorde en insats inatt när en stackars småfull liten kiltpelle hade gått vilse och lotsade honom till rätt hotell. Vidare är vi som två små änglar när vi åker taxi och erbjuder chaufförerna på kaffe och läsk. Chaffisen igår konstaterade att ni kan inte vara stockholmare för ni är så snälla! Skönt, mina annars lite solkiga vingar känns åter igen fläckfria.

Har en underbar vecka att se tillbaka på och vi har haft fantastiskt skoj och trevligt. Inget tjafs, inget gläfs om något utan det bara flyter på. Precis såhär vill jag ha det och jag njuter för fulla muggar....

Kram kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback