Semesterväder

Nu har det underbara sommarvädret helt plötsligt bytts mot ett ihållande regn...
Men se jag tänker inte blir nedslagen utav detta. Det är skönt att sova länge på morgonen (nu blir klockan i regel framåt halv elva - mmmmm så gott) och det är inte svettigt och äckligt utan svalt och fuktigt. Precis som det ska vara i ett sovrum...

En improviserad grillfest tänker jag inte ställa in utan vi dukar i köket, öppnar alla fönster och låtsas att det är ett uterum.

Snart blir det Stockholm och hundfritt! Måste kolla över alla kläder och skor så man inte missar något. Jag har ju en tendens att lacka ur om det saknas några skor som jag just för tillfället vill ha. Brukar packa ner skor som jag inte använt på några år utifall att...Men vi åker bil och ska inte fara omkring med ryggsäck så det finns gott om plats för onödiga ting.

Bokhelvetet om Wallander är äntligen utläst och jag är helt grym och avslöjar att det var sista boken. Som grädde på moset efter alla andra sjukdomar han hade så slutar det med Altzheimers och mot det finns det inget botemedel vad jag vet. Synd om Wallander men skönt för mig...

Har istället satt tänderna i Marie Ljungstedt och mord i Gotlandsnatten. Den är än så länge bra och kommissarie Kutas verkar än så länge inte vara drabbad av varken diabetes eller minnesluckor.

Nu ska jag ta på mig regnstället och ge mig ut i blötan. Klär man på sig underställ under regnstället så blir man svettig och då kan man låtsas att det är 25 grader varmt...

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback