Invigning

Invigning av mina nya progressiva terminalglasögon. Tycker inte att jag ser så mycket bättre, kan det bero på att jag var tvungen att ta lite "medicin" för min förkylning som sakta men säkert kryper på mig? Säkra tecken är att huden är öm, näsan rinner och jag måste snyta mig konstant. Fräscht att ha en toarulle på skrivbordet...

Som det känns nu kommer jag att ha utvecklat en härlig nackspärr i slutet på veckan för med progressiva glasögon så måste man ha huvudet i ett visst läge beroende på hur långt man vill se. Jag ska INTE ha på mig glasögonen när går omkring för några nya fallolyckor är inte överst på önskelistan.

De förbannade bananflugorna har gjort sitt intåg i mitt hem igen. Hatar dem för de förföljer mig i alla rum. Mina bananisar är smarta. De köper inte alla dessa hopkok man ska göra för att slippa dem. Åh nej, i mitt vinglas ska de jävlarna vara och har jag inte vinglas så far de omkring ändå (förmodligen gårdagens vin) och förpestar min tillvaro. Blir lite orolig med tanke på städningen har haltat kraftigt under sommaren. Vet inte om luddet i hyllan är damm eller kanske en bäver som flyttat in. Väntar på att den stora städnojan ska drabba mig. Verkar som den dröjer och jag försöker att ta det cool och säger till mig själv: - Nu är du inne på din andra arbetsvecka och det är många rutiner som ska återupptas. Vänta med städningen så ska du se att lusten kommer...

Ja, eller hur? Var på IKEA en sväng igår och skulle köpa nya toaborstar. De jävlarna kostade 738:-! Vem kan gå in på IKEA utan att köpa ljus, servetter, en ny lampa eller något annat krafs?

Äldsta sonen har huserat hemma själv hela helgen och en toaborste använder man inte förrän man har spolat bort allt toalettpapper!
Skönt, för i september ska jag bo hos honom en natt och gissa om jag ska svina...
Skönt när ungarna flyttat hemifrån och ska de återvända till sitt barndomshem bör man vara hemma. Tro mig.
Jag har varit i Hälsingland hela helgen och han har varit hemma. Just det, tänk er själva. 25 år gammal, kommer hem några gånger om året. Morsan har lämnat kommunen, lägenheten ligger mitt i stan. Kul med alla kompisar man inte träffat på länge. Mmmm, och det fanns glas till alla. Kul att så många verkade ha så olika smak med tanke på alla olika typer av glas JAG fick tömma ur diskmaskinen. Trodde inte ens att den rymde så många glas...

Är det nu man ska tänka: -Ja men pojken är ju frisk (kan i och för sig vara samma skallskada som mamman) och det är ju kul att han har vänner!
Visst, det är jättekul att han är frisk, har full ledsyn, inte sitter i rullstol och inte har hemorrojer - men kan man få gnälla lite ändå?
Ungdj...älskar dig, men nu var det faktiskt sista gången du har fest hos lilla mamsen utan min närvaro, eller utan en kontrollbesiktning av hemmet innan du lämnar kommunen.

Dagens visdomsord: Sina små underbara juveler som sket blöjan full, luktade sådär underbart efter badet, rapade sådär jättegulligt över axeln och la sina knubbiga armar runt ens hals - de hänger liksom "ve" hela livet...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback