Deppigt, deppigt...

Jag är verkligen förtjust i Cornelis Vresvijk och spelar honom helst framåt nattkröken när man är som mest intelligent...
Hänger oftast ihop med lite(r) vin. Alltså blir jag ju superlycklig när det visar sig att hans födelsedag firas på Mosebacke med diverse artister som tolkar hans visor. Evenemanget startade redan klockan 14 och vi var på plats en halvtimme senare.

Ja, det börjar väldigt bra och visst tolkar de första artisterna honom utmärkt, inte minst Jan Åström som jag gärna vill höra mer av. Timmarna går, vi tar en kort paus och går och delar en pizza utanför området och kommer tillbaka lagom till Nina Ramsby. Tommy Körberg hörde vi på avstånd och det var inget större drag.
Det enda Nina Ramsby gör är att promota sin nya skiva, köp den, specialpris idag, skivan finns inte ens ute i butik, bla bla bla. Kändes mycket kommersiellt och inte alls speciellt "Cornelisaktigt". När klockan var strax innan åtta kände både jag och min älskling att vi började leta efter någon slags repanordning där vi kunde hänga oss. Började också ifrågasätta vad det är för fel på krypskyttar egentligen och gjorde ett halvhjärtat försök att deppsupa en stund.

När det finns så otroligt mycket underbara visor varför måste man välja de mest tragiska, göra dem ännu mer tragiska och sjunga dem så långsamt att klockorna stannar? Vi orkade helt enkelt inte stanna tills det var slut. Kanske var den sista gruppen artister kanonbra men när man börjar känna sig självmordsbenägen är det bäst att dra - fort som fan.

Nu ska du slippa lyssna på Cornelis ett tag lovar jag min älskling som tycker att det är precis nu vi ska spela Cornelis och de låtar som det är lite drag i och som är fulla med hans underfundiga humor. Skönt, då vet jag att min älskling inte är allvarligt skadad av gårdagen! Själv lider jag fortfarande lite grann men inte värre än att jag tagit bort snaran runt min hals...

Idag är det nya friska tag som gäller och ska vi lyssna på musik idag är det rock´n roll som gäller - utan tvekan!

Lite kultur står på schemat idag, kanske blev det en liten hjärnskada iallafall...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback