Tvåsamhet

Jag gillar verkligen att ha en man i mitt liv, så är det bara och det känns skönt att erkänna. Självklart är inte livet sämre på något vis utan en man bara lite jobbigare, ensammare och jävligt trist...Detta är min egen absoluta uppfattning, för jag vet att det finns en uppsjö av människor som njuter av att vara singlar. Jag tillhör dock inte den skaran - så är det bara.

Tänker på min terass som nu är ren och fin. Skulle aldrig ha gjort det megajobbet själv, inte ens kul att göra sådana insatser på egen hand - boring....

Alla kvällar jag slipper laga mat utan kan sitta och jobba. Få ett glas vin serverat och höra ljudet av någon som pular (och skvätter ner som fan) i köket. Mysigt...

Allt kill jag får på benen och ryggen när jag slötittar på TV. Ja, det är tamejfan helt outstanding!

Den otroligt sköna känslan att få krypa upp bakom en sovvarm kropp när man huttrande kryper ner efter att varit uppe en sväng på natten. Lycka på hög nivå...

Att sedan inte få träffas på några dagar och få känna en längtan och veta att den inte är för evigt - fyller mig med lugn och harmoni.

Ja, idag är jag verkligen tacksam. Tacksam över vad jag får uppleva och förvalta. Och för att ni inte ska tro att jag är en helt förtappad mamma - jo, självklart älskar jag mina söner också...och min hund, och min mamma, och min syster och många, många underbara vänner....

Godnatt alla kärleksfulla människor. Ni andra kan gott ligga och svettas en stund...

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback