Efter ägglossningen

Ja då var påsken till ända och ännu en helg har passerat. Vet inte riktigt var dagarna tar vägen men med tanke på omfånget på min kropp så vet i fan om inte dagarna hamnar just där...
Jag vill inte tillbringa ännu en sommar i vassen!

Hursomhaver, jag tillhör inte skaran som ger upp i första taget (inte andra och tredje heller), och idag är det faktiskt dag fyra utan kolhydrater i kosten. Bortsett från en liten osötad macka på morgonen. Den lilla godingen är jag inte redo att släppa ännu. Magen mår bättre och det känns rätt okej i hela systemet.

Trött är jag dock fortfarande och sover så gott på nätterna, kvällarna och morgnarna. Är blott vaken en stund på dagen när jag jobbar.

Har slitit i helgen med min terass. Har haft god hjälp av herr Högtryckstvätt som både sprutar utvändigt och invändigt...ofta och gärna...
Har även satt ut mina sticklingar som förmodligen redan frusit ihjäl. Har inte vågat mig upp på terassen för att titta. Klarar inte av den känslostorm som kommer att drabba mig när jag inser att allt slit med fröhelvetena var helt onödigt. Varför skulle jag plantera ut dem så tidigt? Varför orkade jag inte springa ut och in femtio gånger i söndags kväll och bära in alla krukor igen?
För att sedan på måndag morgon skeppa ut hela skiten igen..

Jag gör som vanligt, hoppas och tror att de av någon konstig anledning faktiskt har överlevt.
Ungefär som när man ska backa med bilen och inte riktigt orkar kolla bakåt ordentligt. Då brukar jag tänka, det går nog och rätt var det är så säger det pang och då inser man att det gick nog inte...
Eller när man ska göra ett prov med hunden och vet att man inte tränat ordentligt men ändå inbillar sig att det går nog. Sedan går det nog inte och då har man mage att vara ledsen. Där har jag dock blivit lite bättre och det har fått till följd att vi inte är anmälda till ett endaste litet prov.

Nej, nu ska jag inbilla mig att trisslotterna som ligger till sig i min plånbok är sprängfyllda med härliga vinster som ska göra mig rik. När jag har blivit snuskigt rik ska jag först och främst fira med mina närmaste men ganska snart ska jag påbörja min lilla bajsturné. Mitt senaste önsketrick är att få åka runt och skita i mina hatobjekts brevlådor. Objekten för tillfället är faktiskt bara en men det skulle innebära att i den lådan blev det en rejäl laddning.

Tillsvidare knegar jag på och undviker kolhydrater, promenerar, sover och älskar. That´s life for the moment!

Ha en god natt och njut av vårsolen som ibland behagar titta fram.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback