Djuriskt

Underbara liv! I morse hade djurparken helt plötsligt utvidgats till att även inrymma katter. Så förutom min nya schäferkompis Hoss, som även i morse behagade slicka sina kulor med ljudliga slufs, gled det även runt en katt på diskbänken med makliga ljudlösa steg. Katter är lite spooky (förlåt Anna).

En katt som spatserar omkring gör det med hela rövhålet i vädret om ni nu förstår hur jag menar. De har liksom ingen hängsvans om man säger så.
Kul när man står där och brer sin morgonmacka att få sällskap av ett litet rövhål strax under näsan...

Ser med stor förväntan fram emot vad morgondagens frukoststund ska bära med sig för nyheter beträffande de djuriska inslagen. Man skulle nästan kunna säga att jag befinner mig i en egen liten Fauna.

Min kära Wikipedia förklarar så fint betydelsen av vissa ord. 
Fauna, kan ha flera betydelser:

  1. Alla inom ett område eller en period förekommande djurarter.
  2. Alla djurindivider inom ett område.

Ikväll ska jag ge mig ut i potatislandet innan det blir mörkt och min nya kompis Hoss har lovat hänga med.
En urgullig stor Schäferpojke på 9 månader med mycket bus och mycket spring i benen. Är väldigt förtjust i honom och det verkar som om han gillar mig också. Med tanke på hur ledigt han uppför sig i min närvaro (morgonslufsandet på kulorna) så verkar det nästan som om han tagit in mig i sin innersta vänkrets...

Personligen beter jag mig aldrig så med människor jag inte anser är mina vänner.

Så nu önskar jag alla en trevlig kväll och beger mig ut i den skånska myllan för att njuuuutaaaaaa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback