Adjö för denna gången

Sista morgonen i paradiset. Frukost med utsikt över de skånska vidderna som idag låg inbäddade i en skir slöja av morgondimma.
Igår kväll middag med min värdinna och min chef här i Skåne. Mycket trevligt och högt i tak. Jag kommer att bli urgammal så mycket som jag skrattar. (Förtydligande med tanke på eventuella retards: ett gott skratt förlänger livet).
Tyvärr brann min och Hoss kvällspromenad inne men jag fick istället njuta av god mat och gott vin. Icke heller att förglömma inte bara ett utan två små kattrövhål som spatserade omkring på köksbordet och kollade vad som bjöds på faten.
Med lite vin innanför västen vågade jag till och med mig på att kela med den ena som lyssnar till namnet Renzo Piano. Dom är faktiskt ganska mjuka i pälsen och jag kan tänka mig ett litet kattskinn i en snygg färg framför kakelugnen hemma. Kanske inte just min nya kompis Renzo...

Imorse när chefen (nytt djur i faunan) gjorde mig sällskap vid frukostbordet uteblev det ljudliga morgonslufsandet på kulorna. Då förstod jag att det är som jag trott, jag tillhör den innersta kretsen...
Slapp också ett litet kattrövhål under näsan, så någon inverkan måste chefen ha haft på våra morgonrutiner.

En skön vecka till ända...
men som ändå på något sätt har varit lite rekreation. Miljöombyte förnöjer och faktum är att jag känner att jag växt lite som människa. Jag har klarat av att dundra runt mitt i Malmö i värsta rusningstrafiken, jag har klarat av att fickparkera och jag har klarat av det jag var ombedd att göra.
Visst råkade jag köra i cykelbanan i morse men vad fan - ingen är fullkomlig.

Nu står helgen för dörren och det är bara hem och ladda om i väskan och hämta hunden, för nu bär det av till Blekinge och kennelläger. Ska bli så skoj!
Tempo, tempo, tempo...
Lär nog känna mig rätt "mögig" på söndag kväll men det tar vi då!

Önskar alla underbara människor en härlig helg och känns livet lite smådeppigt, gör en liten tripp och byt miljö för en dag eller två.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback