Ordning och reda

Så har tydligen kungen av tajta trikåer kastat in handduken 57 år gammal. Tragiskt men några fler filmer med honom i trikåer var nog inte aktuellt ändå. I filmen Ghost var Patrick Swayze väldigt mumsig och särskilt scenen när de leker med lera går väl till historien. Kanske är det därför jag när en liten dröm om en skånelänga med kullerstensbelagd innergård. Där ska jag springa runt och klappra i mina träskor och sitta i min ateljé och dreja. Ibland kommer jag även att ta på mig min fläckiga rock och basker och ställa mig vid staffliet och måla.
Och det är klart kommer det då en mumsig man och assisterar så är inte jag den första som säger nej!

I övrigt har jag haft en kaotisk vecka. Mycket på gång just nu vilket såklart är angenämt. När det är kaos i mitt inre och tankarna fladdrar och far har jag ett enormt behov av ordning och reda runt mig. Idag är det äntligen så och en viss form av arbetsro infinner sig.
Längesedan mitt vardagsrum inte var täckt av stryktvätt och längesedan min matsal inte såg ut som ett torkrum.
Nu är all stryktvätt avklarad och torkställningen i matsalen inställd i garderoben och från och med nu ska jag aldrig mer samla på mig så mycket stryktvätt samt inte låta en massa tvätt hänga framme i tid och otid. Hur många gånger har jag lovat mig det? Skam den som ger sig!

Imorgon åker jag till Köpenhamn och ska vara sådär äckligt ledig och bara vara...
Strosa runt med en underbar man och njuta. En öl och en Gammeldansk när det passar sig och precis hur ofta man behagar. Ska faktiskt gå på Erotikmuseet och gärna en sväng på Madame Tussauds. Nu har man ju uppnått en diger ålder då man bör krydda sina resor med lite kultur (eller rättare sagt knulltur).
Någon risk för felkörningar föreligger inte och därmed kommer inte heller den förbannade Hallandsåsen att stå i vägen för min hemfärd. Anledningen till detta stavas GPS. Inflikar lite vettig information från min kompis Wikipedia.

NAVSTAR GPS, vanligen kallat enbart GPS, förkortning av Global Positioning System, är det enda allmänt användbara systemet för satellitnavigering och drivs av det amerikanska försvarsdepartementet. GPS utvecklades under 1970-talet men sattes inte i drift förrän i maj 1994. En uppsättning av mer än 24 satelliter är idag i drift, som ger möjlighet för alla med en GPS-mottagare att bestämma sin position (longitud, latitud och altitud), oavsett väder, dag som natt och var som helst på jorden.

GPS har under de senaste åren blivit användbart i många sammanhang, ett nödvändigt system i modern navigation på land, hav och i luften runt hela världen, såväl som kartografi och lantmäteri. GPS har också blivit en viktig och användbar tidsreferens i vårt samhälle, då signalen som sänds ut från satelliterna innehåller tidsinformation från inbyggda atomur.

Ha en fin dag och navigera den väl för den kommer aldrig mer igen!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback