Blöta drömmar

Vilka underbara människor jag har i min omgivning. Tänk bara att öppna ytterdörren på morgonen för hundens morgonrunda, dödstrött, snorig och sådär jätteful i underställ och träningskläder och upptäcka att där har vänninan hängt en nybakad limpa på dörren med ett önskan om en bra dag. Blir man lycklig eller blir man lycklig?

Kommer ner till garaget och ska hämta ut svarta faran för nu ska det cyklas (kör cykel några gånger i veckan också, tror det kallas tempoväxling) och det är kallt som satan och upptäcker att jag fått med mig två högerfingervantar. Ni kan tro att det ser roligt ut med en högerfingervante på en vänsterhand. Ja, så där fick man sig ett gott skratt också. Så då cyklar jag runt en halvtimme och är ledsen för att min vänsterhand ser så missbildad ut i en högerfingervante. Allt för att få upptäcka glädjen hemma vid garaget igen att den inte var missbildad när handsken åkte av. Puh, vilka dramatiska morgnar som kan drabba en...

Igår insåg jag att det finns en riktig sportfåne i mig trots allt. Av en slump råkar jag få på 3:an och Superstars. Mogna män i badbrallor i en svettig simhall med vatten och glänsande överkroppar. JA, här snackar vi kvalificerat tantsnusk på hög nivå! Ringer till väninnan och fullkomligt vrålar i luren: -Kolla trean för fan, Superstars! Hon svarar kolugnt: -Jag kollar redan på trean...
-Ser du fortsätter jag, det är är ju mumma. -Nja, svarar hon, han har ju lite fågelbröst den där och en tendens till hängtuttar, då skulle du sett Stenmark, fast han är inte med idag. Vilken kropp! -Jamen, säger jag med darrig, våt stämma - jag gillar ju när de är lite sådär halvsaggiga med liten tendens till fluff runt midjan.
Så jag tittar alltså på nästan en hel timmes sport! Tog en paus och zappade när de gjorde de trista momenten med kläderna på...Fan, jag älskar sport!

Idag ska jag påbörja ett nytt projekt i blåshålet Jönköping och det känns hur bra som helst! Jag har det verkligen hur bra som helst och jag njuter i fulla drag. Förra året vid den här tiden njöt jag verkligen inte och det känns avlägset men samtidigt kretsar mina tankar mycket runt den tiden nu. Säkerligen ytterligare ett steg i bearbetningsprocessen och det gör ingenting för idag känner jag absolut ingen sorg. Ingen kärlek heller för den delen, är bara så oerhört tacksam att den där dagen äntligen kom när jag var färdig - helt färdig med personen i fråga. Nu vet jag att det finns män som inte ljuger stupalöst, som vågar stå för sina åsikter och framförallt har en egen åsikt, tar hand om sina barn och gör det bra och på ett sätt som för mig är fullständigt normalt. Det finns män som tar tag i saker och inte ger sig, män som ser till att ta hand om sig själva och må väl och män som tar beslut de måste stå för själva. Sist men inte minst, det finns män som har en stor portion humor i sig men samtidigt inte fjantar runt med skämtet som en sköld mot omvärlden och för att slippa visa sitt rätta jag. Nämnde jag förresten att jag är lycklig?

För att återknyta till blöta kroppar i vatten så känner jag en person som igår bokade en resa till södra Goa i slutet på december...Nej, förresten, två personer är det, varav den ena är en man som lätt platsar i både Superstars, Goa och i min säng!

Ha en underbar dag för tänker jag banne mig ha!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Maggan

Du glömde att jag sa att Ravelli har fågelben....

såg du när han hoppade över häckarna.....

Kör försiktigt och håll ögonen på vägen

Kram M

2009-09-30 @ 17:35:56
Postat av: Anonym

Ja, det noterade jag och det var väl inte världens vackraste syn. Hoppas att paketet emellan åtminstone är användbart...

2009-09-30 @ 19:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback