Goa Goa



Nu börjar tankarna fladdra igen om en utlandsresa...När höstmörkret omsluter en och regnet åter har börjat strila, ja då vill jag gärna ha något att se fram emot.
Är så satans sugen på Goa i Indien. Inte exakt samma ställe som sist men gärna i den södra delen. Det är förstås det där med toalettpappret eller rättare sagt det uteblivna toalettpappret...
Sedan har vi hundarna eller lopphögarna som stryker omkring solbäddarna för att engelsmännen är så jävla korkade att de matar dem under sin vistelse där. Vad händer när de åker hem? Hundarna fortsätter komma och de är inte fina...
Indierna själva, icke att förglömma. Dessa förbannade strandförsäljare. Ruinerade mig sist för jag tyckte så synd om dem - mig i ett nötskal. Har fortfarande fotlänkar och armband till förbannelse.
Denna gången skulle jag stålsätta mig och vara bestämd i mitt agerande!!! Ja, eller hur....

Kokosbrännvinet från den lokala tillverkaren blandat med lite citronläsk. Ah, så svalkande och gott i hettan. Den inhemska ölen som inte är att förakta - King Fisher.
All färsk fisk som tillagas i plåtrucklen på stranden och som smakar ljuvligt! De fantastiska sammetssvarta kvällarna och nätterna när indierna kör sina sprakande fyrverkerier på stranden. Här snackar vi fyrverkerier i verklig ekonomiklass. Typ lite brinnande dasspapper som fjuttas på och kastas i vinden...tror fan att det inte finns papper på dass.

Ändå är det precis detta jag längtar så enormt mycket efter. Lugnet och den totala avkopplingen. Att man sedan har en stor chans till den totala tarmtömningen är bara lite bonus till allt det andra...
Ja, vi får se. Resesällskapet är ju också av betydande karaktär och 2 veckor kan vara påfrestande, och kan vara helt underbart!
Är iallafall beredd på att testa...
Vi får se men jag hoppas snart ha ett resmål att se fram emot!

Ha en bra dag och sätt mål, skaffa morötter för dig själv, arbeta hårt och belöna dig rikligt!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback