Återställd

Kroppen har återhämtat sig lite grann och det verkar som om förkylningen antingen har tagit sig en paus eller förhoppningsvis beslutat sig för att drypa av.
Lite whiskey, några glas vin, lite vila, piller, kärlek och omtanke har gjort susen! (Okey då, lite sex också).

Idag var det så dags för tandläkaren igen. Går vartannat år och varje gång kallelsen kommer inbillar jag mig att något är fel för visst var jag där för ett halvår sedan? I vanlig ordning inga hål däremot har en bit av en tand försvunnit. Den har väl jag mitt glupska helvete säkert tryckt i mig tillsammans med en god Merlot...

Alltså återbesök men inte förrän i december. Min önskan är och jag har även ställt frågan om de inte kan söva mig innan de borrar. Men tydligen är det en jätteapparat där man måste ner till operationsavdelningen och det kostar en slant. Om man får vara kalasfull för att döva smärtan glömde jag att fråga men det känns som om den lösningen inte heller är genomförbar.
Det gör ju så satans ont att ta bedövningssprutan! Även om jag alltid ber om salvan som alla barn får innan själva sticket så darrar hela min kropp av smärta och fingrarna håller krampaktigt i armstöden. Tårna står rätt upp och till och med nu när jag tänker på det drabbas jag av ett lätt illamående.

Varför vill man bli tandläkare? En vidöppen mun är verkligen inte något vackert att titta ner i och med tanke på hur en del munnar kan lukta så drar jag slutsatsen att tandläkare precis som gynekologer är perversa. Tur iallafall att de finns så någon kan ha lite uppsikt på åtminstone mina två viktigaste öppningar!

Nej, detta var inget vidare kvinnligt inslag och för att mjuka upp det hela måste jag nog bifoga något gulligt...

 Lite svininfluenser i dessa tider känns bara så helrätt! Jag är definitivt träffad!


Ha en fortsatt underbar dag!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback