Efter sol kommer regn

Har en fantastiskt skön helg att titta tillbaka på. Både Erotikmuseumet och Madame Tussaud´s var stängt och igenbommat sedan lång tid tillbaka. Som tur är fanns det annat man kunde fördriva tiden med...

Sedan har vi klassikern - när man har fått må sådär äckligt behagligt och bara tycker livet är underbart, ja se då ska det komma någon bråkig jävel och trycka ner en i skorna igen...
Känner mig faktiskt lite lipig (gud vilket larvigt ord egentligen) och det kan ha med en begynnande förkylning eller PMS störningar att göra. Åter igen är det bevisat, allt handlar om motsatser. Svart eller vitt, gott eller ont, bra eller dåligt...

Har nått ett vägskäl och det gäller ett jobb som min gamla kompis magkänslan inte har varit helt överens med mig om. Och nu är det ett faktum, jag hoppar av! Skönt för det är ett beslut som gnagt inom mig sedan innan semestern och är det något jag lärt mig genom åren så är det att inte bojkotta den känslan!
Nu har jag tid att göra något annat som förhoppningsvis betalar sig.
Upphör inte att förvånas över att det idag år 2009 finns folk som tror att andra människor vill arbeta engagerat och med stor aptit - gratis!!??? Att man sedan ska kunna rekrytera andra människor som också vill arbeta gratis känns på något vis ännu dummare. När det gäller affärer, så är tid pengar och min tid är ingalunda mindre värd än någon annans och därför känns det skönt att stänga locket en gång för alla. Synd bara att ett päron ska få ett helt träd att ruttna...

I övrigt är jag lycklig och det känns spännande att veta att nya saker spännande väntar. Nu ska jag med ett öppet sinne motta nya intryck och jag njuter av att fortfarande känna mig sådär helt galet förälskad.
Det är lite turbulens och blåser stundtals hårda vindar men mitt i allt detta så finns det på något sett en känsla hos mig av trygghet och något är det som leder mig in på de rätta vägarna.
Om det är en gubbe med skägg som bor längst upp i våningshuset eller om det är någon ande som heter White Eagle, det vet jag faktiskt inte. Men saker och ting rör på sig och jag hänger med, även om det idag är lite lipigt, snorigt och svettigt...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback