Det seriösa lilla äcklet

Då var det dags att vädra mitt ego och delger er bilder från mitt föredrag som jag höll i Skåne igår. Hur kan en liten vinpimplande rulta se så seriös ut? Jag blir nästan rädd för mig själv...
Som tur är vet jag att dagen även innehöll gapflabb, snusk och svordommar. Puh!

Jag är inte bara duktig på att se ut som om jag kan något, jag är även en fena på att köra bil. Fel. Fel åt helvete.
På vägen ner glömde jag att svänga av och helt plötsligt var jag på väg mot bron som går till Danmark. Då var det panik i Dodgen, det vill jag lova! Som tur är fanns det en stackars avfart precis innan bron med tydlig skyltning: Sista avfarten sedan lämnar du Sverige. På två hjul girade vi av där och lyckades komma på rätt håll igen. Tur kallas det och absolut ingenting annat.

Hemresan, ja. Sitter och maler i telefonen (som vanligt) och ser rätt var det är en skylt med avfart höger till Torekov och Båstad. Säger till personen i telefonen; -Gud vad konstigt. Har aldrig sett att man kan köra till Torekov och Båstad förut när jag kört från Malmö. Har ju liksom pendlat mellan Värnamo och Malmö under rätt många veckor i våras...
-Nä, säger personen i luren, du måste ha missat en avfart. Är du inte på Hallandsåsen?
-Vet ej, säger jag. Hur vet jag om jag är där.
-Ja, det är en ås och då åker man först uppför och sedan nerför...

Ja, jag var på en ås och lyckades hamna i Kvibille!!!!
Min hemresa tog ca 1,5 timme längre än om jag kört av E6:an som man ska. Vad en GPS kostar har jag snart tjänat in med tanke på all bensin som åtgår när jag är ute och far. Hur dumt kan det bli?
Jag vet dock att jag ingalunda är ensam och många av mina vänninor lider av exakt samma syndrom. Huruvida mina manliga vänner gör det eller inte får jag låta vara osagt. Killar brukar i regel inte erkänna sina svagheter och definitivt inte när det gäller bilkörning.

Jag är iallafall hemma igen och jag kommer icke att dra mig för en tur igen. På fredag ska jag till Ängeholm och hur den resan slutar - ja, det får vi helt enkelt se!

Ha en fin dag och vill ni ha ett litet föredrag så hojta till. Jag kan pladdra på om det mesta!

Kram kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback