Bananflugeinvasion

Nu håller jag på att bli skvatt galen!!!!
Varför i hela fridens namn har jag så mycket bananflugor i mitt hem? Har ju för fan inte ens bananer...
Lökar verkar ju fanskapen inte vilja ha - för lök, det har jag. Tyvärr har de små flygande svinen samma smak som jag och så fort de får chansen så är de i mitt vinglas och slurpar. Inte konstigt att min systembolagsnota är så dyr när jag ska behöva försörja en hel bananflugekoloni med vin också.

Igår kväll när jag i godan ro ligger och läser (förmodligen inte något tyngre litterärt utan bara en helt vanlig deckare späckad med sköna mord), då kommer det en liten jävel och han anfaller mig! Jag menar allvar!!!
Såg hur den riktigt tog fart i luften och siktade in sig på mitt ansikte. Som tur är var mina reflexer i trim och han dog så fint och dalade mot mitt bröst. Förmodligen skitsur för igår serverades inget rödtjut i detta hemmet iallafall.

Har gjort en liten fin häxblandning i en skål i köket och visst, en del har gått på det och drunknat men sedan har vi de andra - A-bananisarna, de som är för smarta för sörjan i skålen och som exakt vet i vilka glas det serveras vad.
Jag kommer snart att hamna på hispan om detta ska fortgå. Mitt kök känns som en sanitär olägenhet och de hänger efter mig vart jag än beger mig i våningen. Och ja, jag har trosor på mig och duschar minst en gång per dag...

Är det detta som kallas att "go bananas?"



Kommentarer
Postat av: Ymmot

Visst är de "trevliga" husdjur ! Kanske skulle du skriva en liten deckare om dom ! Kanske du ska prova motsatsen när det gäller trosor o dusch o se vad som händer ! // Ymmot

2009-10-01 @ 08:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback