Litta seg...



Käre Gud,
låt mig slippa festa på väldigt länge. Ty jag skola tillhöra den skara av dina får som liksom inte vill göra något lagom.
Lagom är för detta fåret ett ord hon icke förstår innebörden av, vare sig det gäller mat, sex eller rock´n roll.
Varför ska det vara så jobbigt dagen efter kvällen före? Visst jag förstår nu varför det serveras vin i kyrkan på söndagarna men på söndagarna är jag sällan sugen på vin. De där torra kexen som brukar serveras till vinet kunde gott behöva piffas till med lite ost och fikonmarmelad. För fikon måste väl ha funnits även på Jesus tid? Vindruvor fanns det ju uppenbarligen gott om. När vi ändå är inne på lite mat som kan passa på en söndag, dagen efter kvällen före, så kunde kanske pizza vara något man kunde beställa till vinet? Tex. en Johannes döparen - helt enkelt en skaldjurspizza eftersom Johannes befann sig i vattnet. Eller kanske vore det bättre att döpa den till Maria Magdalena?
En Vesuvio kan gott få heta Vesuivo men däremot de där sorterna som ska innehålla oxfilé, den pizzan kan vi döpa till Judas Iskariot för det är en lurpizza. Ingen oxfilé där inte...

Nu ser jag fram emot en lugn och fin arbetsvecka med lite halsont och täppt näsa. Har nämligen börjat precis så. Är livrädd för att jag ska ha drabbats av svinet, men tydligen slår den till snabbt och står jag på benen imorgonbitti så kanske jag bara fått halvsvinet eller en släng av kultingen.

Idag ska jag njuta av att det regnar och vara glad över att jag får vara inomhus. Att jag redan trots denna tidiga timme på dygnet redan hunnit med både kundbesök, veterinärbesök med hunden samt har en viss struktur i dagens sysslor.
Det ska du ha ett stort tack för käre Gud!

Önskar alla andra får i vår herres hage en underbar måndag. Peace, love & understanding...

Kram kram

Kommentarer
Postat av: fia

ciao ett underbart vàder har vi fàtt hàr kan skita inomhus och el finns ettpar liter ròtt vin hade vàl inte skadat men det funkar du skulle alska underbara terrassen med utsikt òver gatumatmarknad jag alskar stàllet redan kram kjjjam

2009-10-26 @ 17:21:17
Postat av: Anonym

Ciao, det låter helt underbart! Skönt att få skita inomhus och även kunna sanera sig där...

Bara ordet terass och rött vin får det att vattnas i min mun. Hälsa sörran så gott. Kram

2009-10-27 @ 11:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback