Skitungar

Igår var det final i Superstars och jag säger bara - Patrik Andersson - det gjorde inte ont...

Sedan var det premiär för första delen av programmet Inlåst på TV4. Unga killar på glid som frivilligt gått med på att sitta 12 dagar i ett riktigt fängelse tillsammans med vuxna tidigare interner. Jag blir både förbannad, glad att det finns sådana som Gründewald & Co som orkar med att jobba med snorungarna samt förvånad över att det finns tamejfan inga begränsningar på vad man kan göra TV om.

Det som gör mig förbannad är föräldrarna. Någonstans har det väl ändå börjat balla ur och varför drog man inte i bromsen då? Man vaknar ju inte bara en dag med en 17 årig son och inser att han är tungt kriminellt belastad och misshandlar folk? Små skitungar som inte fått lära sig vad som är rätt och fel, aldrig behövt ta sitt ansvar över sina handlingar. Den lilla skitungen som nochalant stod och spottade upprepade gånger ut genom fönstret skulle jag gärna vridit om nacken på och upplyst om att man står inte och loskar på det viset.
 Vidare rökte hela högen och vem finansierar det? Är det jag och mina skattepengar?

Nej, föräldrarna till dessa barn hoppas jag är kastrerade eller uppkomna i en sådan ålder att mer barntillverkning inte är möjlig. Eftersom jag själv mer eller mindre uppfostrat två grabbar, varav jag till den ena har fått vara både mamma och pappa, så gör det mig ännu mer förbannad när jag hör att det blir såhär när barnen växer upp utan en manlig förebild bla, bla, bla...bullshit!
Vilken tur att mina grabbar fick en bra manlig förebild i sin mamma då. Jag kan nämligen både dricka öl, svära och dra rejäla brakskitar.

Vi föräldrar måste ta vårt ansvar och inse att barnen, det är ett livslångt ansvar och det måste skötas. Misstag gör vi alla men frågan är hur vi hanterar dem efteråt? Hur lär vi barnen vad som är rätt och fel?
Tänker på instruktionerna på ett flygplan vid en eventuell olycka. Där ska man först ta på sig syrgasmasken själv och sedan tar man på barnet. Min slutsats är: Sträva efter att själv må bra och lär dig att älska dig själv. Lev ditt liv och låt barnen präglas av dig och ditt liv och var inte så förbaskat rädd för att leva. En unge behöver en liten spark i ändan för att lära sig livets hårda skola samtidigt som man håller dem med ett fast grepp i nacken och ger dem det stöd som krävs, samt ibland ändrar en riktning som inte är så bra.

Nu har ju inte mina barn nått pensionsåldern ännu så jag vet ju inte fullt ut om mina metoder har funkat...
Men som det känns hittills har det funkat och med sunt förnuft och en stor portion kärlek kan man göra underverk!

Ha en trevlig helg och ta hand om era nära och kära!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Det här var EXAKT formulerat! Du vet hur mycket jag håller med om det du skrivit, det är ju bara synd att jag själv inte "får" tycka något alls eftersom jag inte har några egna sniglar.

Men gudarna ska veta att det finns en och annan i bekantskapskretsen som borde läsa dagens inlägg..

Kram o ha en bra helg!

2009-10-02 @ 17:54:29
Postat av: Luring

Dom jävlarna tycker om whiskey mä

2009-10-07 @ 18:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback