Hjärnsläppet

Fortfarande kravlar jag i sjukdomens träsk...
Fast nu är det aktiviteter på gång som kräver min fulla uppmärksamhet och engagemang. Under två dagar ska jag hålla i ett litet möte på annan ort och jag ska om två timmar ha packat kläder, som först ska väljas ut och sedan strykas, (gode gud gör så att det finns rena trosor i lådan, amen), skrivit ett välkomsttal, renskrivit deltagarlistor och räknat ut kostnader samt ha ett litet program till deltagarna. Har jag panik?

Nääää. Alltså är det såhär det känns när det totala hjärnsläppet har drabbat en. Ganska skön känsla faktiskt och så länge ingen har dött så är det ingen ko på isen (detta är ett talesätt som jag INTE har hittat på).
Alltså sitter jag här och bloggar i godan ro med näsan full av snor, lungorna fulla av slem, hes och lite lagom ljummen i pannan. Gud, vad skönt det ska bli ikväll när jag får ta mig ett glas vin och känna att kroppen fortfarande håller ihop och så länge jag är sugen på vin - ja, då lever jag!

För alla frikyrkliga (ja eller hur?) och andra människor som inte dricker alkohol vill jag härmed tipsa om ett rus som säkerligen kan anses som okej. Cocillana-Etyfin, en hostmedicin eller som det står i Fass, en oral lösning (ha, det vet jag fler sådana), som är morfinbaserad. Man sover som en liten gris på den men ska inte kombinera den med alkohol för då mår man illa. (I know...) Lämpligt är ju också att man har hosta innan man börjar klunka och den är receptbelagd.

Ha en fortsatt underbar vecka och nu kan man äntligen ta fram vallan och börja se över skidorna. Skönt att äntligen idioterna som sprungit omkring utan skidor hela sommaren och hösten äntligen kan få knäppa på sig skidorna. Stavgång är och kommer alltid att vara i mina ögon - skittöntigt!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sedan när hade du trosor på dig?

2009-11-06 @ 20:51:42
Postat av: Anonym

Hmm ja, med åldern kom även trosan...

2009-11-09 @ 14:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback