Förnedrings-TV

Igår tittade jag på "Ensam mamma söker" och ja, vad ska man säga? Stora delar av TV-utbudet idag tycker jag är rena rama förnedrings-TV. Är vi så satans nyfikna och har vi så tomma och innehållslösa liv själva att vi hela tiden måste frossa i andra människors liv? Visst, jag skrattar också ihjäl mig åt Roger som i "Bonde söker fru" serverar skumpan i samma Duralexglas som mjölken. Men ändå kan jag tycka att det på något sätt är för jävligt.
 
Vi och jag säger vi, för vi är rätt många, som faktiskt själva kan göra bort oss rejält och bete oss. Vi tillhör ändå på något sätt den skaran av människor som har rätt till att skratta åt andra puckon som beter sig. Men alla töntar som aldrig gör bort sig, lever bakom sina perfekta fasader och aldrig skulle drömma om att bjuda på någon liten smaskig "jag har gjort bort mig historia", de tycker jag faktiskt inte har rätt att sitta och flabba och njuta av andra människors liv och elände. För elände är det ju många gånger. Tror inte att det samlade IQ:t på det totala antalet deltagare i tex. "Bonde söker fru" räcker till ett inträde i Mensa klubb, men visst är det kul att få glutta in i deras värld och få frossa?

Jag springer inte benen av mig för att hinna titta på varken det ena eller det andra, men skulle det slumpa sig så att jag har möjlighet att glutta lite på Kjell ikväll när programmet från Ullared rullar igen, ja då gör jag det...

Jag har ju liksom lite rätt till det....

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback