Det går vidare

Idag har jag ringt till mitt hatobjekt Telenor och bett dem faxa mitt abonnemangsavtal. Ska bli väldigt intressant att se hur det ser ut och framförallt hur min underskrift ser ut. Dock är jag tveksam till att de lyckas få fram något avtal överhvudtaget. Känns som om det företaget har enorma problem med sina interna rutiner. Kanske en liten kurs för interna rutiner kring abonnemangsförsäljning och reklamationshantering kunde vara på sin plats?

Har träffat en vidrig människa i verkligheten som får mig att må enormt dåligt. Min kropp reagerar med alla sinnen precis som den gjorde under mitt förhållande med en icke frisk man (if you recall). Signalerna är så starka och hela mitt inre skriker att något är fel, fel, fel men jag kan inte sätta fingret på vad det är. Som tur är, förutom att jag loosat en del pengar, detta en kund som jag inte behöver ha något som helst att göra med i framtiden.
Jag har lärt mig en läxa, att absolut dömma hunden efter håren. Du kan inte vara en duktig företagsledare om du ser ut som en slashas, är ostruktuerad samt inte har koll på relationer och hur man beter sig i både businessvärlden och i den privata sfären. Min magkänsla är min allra, allra bästa vän och jag sviker den aldrig. Känns ändå skönt att jag lärt mig känna igen denna typ av människa eftersom jag reagerar så starkt och kan strypa umgänget i sin linda. På ett bra sätt backar jag ur utan förvecklingar eller att låta mig luras in i konstiga mailväxlingar och annat tarvligt trams. Ytterligare ett steg mot en mognad?

För att väga upp det hela ska jag ikväll steka köttbullar till 25 pers och till det måste man dricka lite (r) köttbullevin! Kommer förmodligen att äta en och annan köttbulle också...Härlig kombination som inte känns ett skit moget! Kanske måste jag toppa men Brieosten som ligger i kylen och ropar på mig? Brieost i ugnen tillsammans med valnötter och honung är ett utmärkt komplement till just köttbullar.

Ha en fortsatt förhoppningsvis fin dag och till Telenor säger jag bara: Nu när rövhålet sitter ihop med ögonbrynen, så hoppas jag ni får ärtsoppa till lunch idag...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback