New York, New York...

Woine, vad ska man säga om New York?
Som ett gigantiskt julbord med så mycket mat att man inte vet i vilken grisröv man ska börja?
Eller som en enorm chokladask som du kan klättra in i...
Att stå mitt på Manhattan i detta jätteinferno av bilar, människor, ljud, dofter och...
brandmän. Oh hjälp, säger jag bara - 
F i r e f i g h t e r s! Smaka på ordet, firefighters - vilka män! Att se dessa gigantiska brandbilar fyllda till brädden men män, riktiga män - som räddar liv och riskerar sina egna. (Bilarna var så fyllda av män att armbågarna inte fick plats inuti bilarna). I full kareta genom trafiken med sirener och tutande (honk, honk), amerikanska flaggan fladdrande bakpå. Håret stod tamejfan rätt ut! (På mig alltså, de riktiga männen hade ju hjälm). Var helt enkelt tvungen att slinka in på en station och fota grabbarna när de tvättade sin enorma brandbil...

På ditresan kan kallt konstateras att KLM inte gick med vinst. Då spriten var gratis och humöret på topp så slank det såklart ner en och annan GT och lite Whiskey på det. Grunden lades tidigt, redan på Landvetter med en lite mjukare start med öl och Jäger som sedan axades upp med lite rödtjut. Hemresan var betydligt torrare så där kan de ha gått med vinst.

Träffade på en svensk skådespelare som visade sig vara en riktig liten snåleröv. Bjöd honom på GT med den sluga baktanken att han bjuder säkert tillbaka till alla de små grisarna, men tji fick jag. När han förstod vilka 3 små grisar han hade att göra med var han tvungen att gå och lägga sig. Vet inte om det var innan eller efter Long Island Icetea var på menyn...

Maten har övervägande varit italiensk eftersom samtliga 3 små grisar är överförtjusta i det italienska köket. Till min stora glädje fick vi också sista dagen verkligen uppleva en maffioso in reality. På den italienska lilla restaurangen på en liten gata i Little Italy kommer han och sätter sig vid bordet bredvid men den största cigarr (ja, inte den i brallan) jag skådat på länge. Inte ett ljud kommer över hans läppar utan kyparen vet direkt vad som gäller och langar in en whiskey med isen i ett separat glas bredvid. Det är power det!

I Chinatown som gränsar till Little Italy kan man lugnt säga att det fanns gott om kineser. Alla skyltar är på kinesiska och känslan är att man kommit till Kina. Men guuuuud, vilka billiga Armaniklockor...

Drar man sig Uptown märker man att här är det lite mer klass. Beträffande svarta män har jag gjort en stor upptäckt (ja, inte den som ni tror...), det finns förbaskat snygga svarta män. Fick för första gången känslan av att hmmm - ja kanske, jag vill ju inte dö nyfiken...

Harlem var inte alls som jag tänkt mig, utan riktigt rent och snyggt. Såklart en och annan "pekneger" med hängbrallor och kepsen bak och fram men överlag väldigt städat. Tyvärr blev det ingen gudtjänst i Harlem (var för dyrt och jag var den enda grisen som var sugen på det), men jag är nöjd ändå. Ska man till New York tycker jag att de guidade bussturerna är ett måste. På 2 dagar plöjde vi hela Manhattan plus Brooklyn. Det var en liten håla men guiden var därifrån så allt var enligt henne "fantastic". Vi fick oss iallafall många goda fniss.

Victoria Secret var också en upplevelse. Särskilt för mig som bad lite för länge till Gud om stora bröst när jag var tretton...
En egen expedit som tilltalar dig vid förnamn och kallar dig för "sweetie". Mätte och hämtade BH efter BH och jag köpte tre. De var så stora att de knappt fick plats i hotellrummet....
Hotellrummet var övrigt en liten snuskhärd. Jag och en annan liten kulting har delat på 120 cm säng och legat där och gnuggat röv och fasat oss över mögelfläckar och annat smått och gott. Men man vänjer sig vid det mesta och det har iallafall gått att sova där. Ska någon åka till NY och behöver en plattång så hör av er. Vi köpte en med USAisk kontakt och det gick betydligt lättare eftersom adaptern vägrade att stanna i det slappa hål som tydligen kallas kontakt "over there".

Oj, det blev väldigt långt. Presentar lite bilder vid ett senare tillfälle. Nu måsta jag jobba lite - faktiskt!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Ymmot

Hej du ! Var ju ett tag sedan jag var här o kommenterade men herre min je vad du flyger runt !!

Det finns ju hur mkt som helst att kommentera skulle ju nästan kunna få ihop en liten novell om jag ansträngde mig. Men blyg o försiktig av mig som jag är så ska jag låta den vara oskriven. Kan ändå inte låta bli att fundera lite över "sweetie" !!! En morbror till min far , som tyvärr numera huserar six feet under , brukade säga citat : Säjer dum att jag ä granne , så blir ja förbannad ,fö då vet ja att dom driver mè me, slut citat . Kanske något att tänka på , men vad vet jag ! Bäst att avsluta det här nu innan det blir någon novell av det ! Ha de så gott o du vet som som ska vara med dig, kanske hade varit bra att gjort det det gudtjänstbesöket i allafall ! Hej på dig nu ska jag ta mig en GT o lunta lite !! Hälsn. Ymmot

2009-05-15 @ 14:19:49
Postat av: Anonym

Alltid lika trevligt att höra från dig. Skönt att du har så fin smak också - GT, det är mumma det! Dricker man många blir man både snygg, smart, smal och framförallt osynlig...

Ha det gott!

2009-05-17 @ 17:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback