Söderut

Här i södern får slavarna gå upp tidigt. 05.30 - rise and shine! 06.30 plats på kontoret och det börjar bra med att servern ligger nere. Åt en halvgod middag igårkväll med en liten god röd italienare till. Fick mig en sightseeing i Limhamn och kollade in Slatans hus. Det gick inte av för hackor men gud vilka ytor för honom att städa...

Idag blir det mer full rulle med lite möten och kundbesök. Kul, för roligast är det med full rulle. Har redan börjat tänka på skånska och snart kommer det att hoppa skånska ur min mun också. Jag kan liksom inte låta bli.
Än så länge har jag inte sett en endaste snygging för Slatan är ju uppenbarligen i annat land och trixar med trasan.
Däremot är det många från andra länder som är här...När vi gick runt Möllevången igårkväll var det precis som om man varit utomlands. Asia food, Thaimarket, Teheranmarket och en salig blandning av människor med svart hår och grönsaksstånd.

På tal om stånd så hoppas jag på många härliga sådana i framtiden - gärna inom en snar framtid...

Ha nu en fantastisk dag och ta vara på den för den kommer aldrig någonsin tillbaka!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback