Nya friska tag.

Var på ett fantastiskt kalas i lördags i en grannort. Tält i trädgården med värmefläktar, sommarbuffé med all möjligt gott man kan tänka sig. Olika sorters grillat med tillhörande såser, goda ostar - ja, det saknades ingenting! Efter detta dukas jordens dessertbord upp med olika sorters tårtor, glass, färska bär, ostar. Till allt detta serverades såklart passande drycker och att avsluta denna underbara måltid med kaffe och en konjak förstår ju var och en att det var en rungande hit!
Att det sedan var en härlig samling gäster gjorde inte heller ont och det var verkligen en superkul kväll på alla sätt och vis. Vad jag är tacksam över att känna så många underbara människor!
Kvällen avslutades med liveband i "city" och där dansandes förhoppningsvis bort lite kalorier för vi snackar inte "kasedans" här inte!


Så idag är det givetvis slanka linjen som gäller och till fredag är det noll alkohol som gäller och bara bra grejer ska intas i matväg. Motionen ska vara maximal och efter två cykelrundor i helgen så har jag faktiskt lite ont i skinkmusklerna. Vet bestämt att det är från cyklingen och inget annat...
Ett kilo ska bort till fredag och jag känner mig supertaggad!

I morse när klockan ringde vid 05.00 började jag nynna på en strof från en Magnus Uggla låt - "med positiva tankar så går allting bra - Allting som jag vill kan jag göra ah ah ah ah aaaaaaaaaaaa".
Det var skönt och bra att kunna peppa sig lite för det ska villigt erkännas att igår kväll var jag trött och lite grinig. Stryktvätten hotade att anfalla och min förbannade hälsporre gjorde verkligen skitont. Då hade jag gärna velat krypa in i en famn och bara få lite ömhet och hud en stund. Men inte vilken famn som helst - kalla mig gärna kräsen...

Ha en förhoppningsvis fortsatt bra dag och använd gärna strofen från Ugglas låt - mig hjälpte det iallafall i arla morgonstund!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Alexandra



Enda nackdelen med festen var att jag inte hann prata så mycket med dig förrän det var dags att åka hem (:



/ Alex

Postat av: Anonym

Ja, du försvann som en avlöning...det får bli den där kvällsmaten snart och gärna en flaska vin till. Jag återkommer snart!

2009-06-08 @ 17:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback