Midsommar

Snart midsommarafton och den lär få firas med raggsockar och vantar på med tanke på vädret. Här blir det inte snack om något nakenbad i midsommarnattens mörker lagom rusig av dryck och tryck! Inte heller min första tanke som jag fick ett försträffligt svar på av en vän som just nu lever i nyförälskelsens sken. Jag skrev följande till min vän:

-Ha nu en skön midsommarhelg och några blommor behöver du ju inte lägga under kudden. En annan funderar på att dra hela dunken själv, lägga sig direkt på blomsterängen och bli blöt av morgondaggen. 

Svaret lyder:
-Tycker din plan låter bra. Dunken under huvudet och kaninmaten i klykan är inget vidare alternativ, även om det verkar finnas vissa frikyrkliga suspekter som idkar den varianten.
Vem vet vem du vaknar under ;) Under lär ju hända regelbundet har jag märkt.

Oh yea, den som lever får se.
Har idag varit och runkat min lilla fot (ja, den är iallafall liten!!! Storlek 36 faktiskt!) och nu hoppas jag att de hittar en vanlig hälsporre som kommer att försvinna om sisådär 2-3 år...Hälsporren på vänster fot är numera ett minne blott och den har väl spökat i nästan 2 år. Fast det är klart, det finns ju värre saker som kunde drabbat en, tänker då främst på Digerdöden...

Ha en förträfflig midsommar och är det inte soligt ute, jag då får man se till att ha sol i sinnet eller ett gott vin...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback