Svart dag

Satan vilken tung dag detta är. Mår vidrigt rent ut sagt och försöker göra som mamma sa i morse: Idag är det bara att sätta ena foten framför den andra och bara gå...
Sorgen kramar runt hjärtat och tårarna bränner konstant under ögonlocken. Bara att låta denna dagen passera och försöka att hålla sig sysselsatt.
Vädret gör ju inte precis att man har lust att joddla heller. Kallt, regnpissigt och stundtals rätt kraftig vind. Ja, idag är det faktiskt inte mycket som känns rätt.

Trots allt - mitt i denna vidriga dag, så vet jag att imorgon är en annan dag. Det som också oroar mig är att två år i rad har det hänt hemska saker den 5 juni så jag bara väntar...eller så kommer det att vända i år och något väldigt trevligt kommer att hända! Försöker verkligen ha ett öppet sinne så jag inte missar att suga in nåt som råkar passera min väg.

Imorgon är det hundutställning och jag ska vara ringsekreterare. Undrar om jag ska busa till det och skriva lite egna anteckningar i bedömningen och helt skita i domarens anvisningar? Det vore riktigt kul - en stund...
Kunde kanske göra en bedömning av handlern i stället för hunden (handler=den som visar hunden i utställningsringen).
Skulle väl i vanlig ordning inte komma högre upp än till grenen när det gäller det manliga släktet och då skulle väl bedömningen kunna bli: Bra placering av kuddarna, något kort, för dagen dåligt pälsad, trång bak. Rörelserna önskas något friare och inte så slappa...

Ha en trevlig helg och ta hand om varandra väl!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback