Skolavslutningsdax och magras

Igår drabbades jag med all säkerhet av lite matförgiftning efter lasagnen jag tryckte i mig på lunchen. Synd för jag älskar lasagne och utan attt skryta så är min lasagne in i helvete god! Det kan min f.d sambo intyga som tyckte den var allra godast dag 2. Tyvärr Dinners, det blir inte lunch hos er på länge. Fick halvpanik med tanke på att jag på eftermiddagen skulle ha en fotograf på besök (nej, inget naket utan till min hemsida med kläder på) och hur kul är det då att springa på muggen stug i kvarten? Men som sagt vad, det gjorde nog underverk för vikten!
Idag fick det bli en sketen fisk som inte smakade ens fisk...jag måste skärpa mig och laga min egen mat för jag kan om jag vill.

Skolvslutningar och med den lite fylla. Kommer att ha griskoll på sonen idag och jag är så irriterad på honom och morgonen började med ett litet utbrott. Om någon tror att så fort barnen blir 18 så är allt jobbigt förbi - glöm det! Nu är det fanimej som att bo i ett kollektiv men man har inte själv fått välja vem man ska bo ihop med! Han tycker med all säkerhet att jag är en grinig bitch vilket jag också är! Här kommer en liten lista på saker som får mamma att bli en vansinnig, hysterisk, skrikande megabitch:

-Varför kan man inte slänga en tom duschkrämsflaska innan man börjar klämma på en ny? Papperskorgen står ju till och med i badrummet - för helvete!
-Varför ska det vara så svårt att klämma ihop en tom mjölkförpackning och inte bara öppna sopskåpet och lägga en 1,5 liters tom förpackning i en redan full soppåse? Här har jag i många år tagit upp diverse förpackningar och helt enkelt öppnat pojkarnas dörrar och slängt in skiten. Men idag blev det frispel på mamma och stämbanden fick sig en riktig morgongympa!
-Varför ska smutstvätt släpas med till mig efter en vecka hos pappa? Han har en fullt utrustad tvättstuga han också.
-När man tar sista kaffet eller sista mjölken så skriv för fan upp det på köplistan!
-Detta förbannade hårsprayandet. Kladdigt överallt...Att hoppas på att han blir flint innan han flyttar hemifrån är nog döfött.
-Ligger kläder bättre på golvet än i en fåtölj?

Gud, det finns mer - mycker mer...Älskar honom såklart och vet att detta är ett led i uppbrottet. Man ska helt enkelt inte bo med sina föräldrar när man blir vuxen, så är det. Tackar Gud att jag inte skaffade fler barn, hade varit en rungande hit att sitta här med en parvel på 4 år nu. Vad skönt att jag ibland åtminstone har gjort smarta grejer...

Ha en bra dag och se efter era barn idag så de använder rätt groggvirke till spriten...

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det skulle ju verkligen passa dej, en 4-åring!!!

2009-06-11 @ 14:44:19
Postat av: Anonym

Ja och tänk om det varit tvillingar!!! Då hade jag varit inspärrad nu - på livstid.

2009-06-11 @ 18:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback