Inte bra va...

I morse när jag gick min morgonrunda var första gången i hela mitt liv som jag hoppades på att INTE möta prinsen i mitt liv. Solen och sommaren har som bekant gjort sig smärtsamt påminda och idag åkte de korta shortsen på...
Utrustad med skurgummeknän, vit-blå färgade lår samt lite blandning av nougat och vit choklad på underbenen. Där har jag klatschat på med "brun utan sol" lotion,  just på de partier som stuckit ut ur tightsen. Michael Jackson - snälla rara du, att vara vit är ingen hit!

Inte blir det bättre av att jag känner mig lite fluffig den här veckan. Fick ett anfall i lördags och stängde av hjärnan och köpte en laddning smågodis som jag tryckte i mig och blev besviken...Inte alls så gott som jag fantiserat om i veckor utan som vanligt bara jävligt ont i magen och se nu har röven gått i baklås! Varför lär jag mig aldrig? Min söta väninna Maggan har flera gånger under förra veckan fått mig att låta bli att köpa utan istället manat mig till att dricka vin (hmmm) och istället satsa på riktig mat. I lördags räckte den peppningen dock inte och jag gjorde klassikern, stängde av hjärnan och bara gjorde det!

Igår kväll lyckades jag göra något riktigt elakt som faktiskt hänger med än idag, även om ungen var skitful. Min tanke var inte att vara dum men det blev liksom så ändå. Kom hem från Malmö och i vanlig ordning har det varit kylskåpstömning. Istället för att ta bilen tog jag hojen till ICA. När jag kommer ut står det en mor och en far (de var skitfula) tillsammans med en äldre man som säkert var morfar (skitful han också), tillsammans med en pojke på kanske 5 år. - Han älskar allt som har med motorer att göra, säger fula morfarn. - Jaha, säger jag och grinar som Zeke varg, då ska han snart få höra. Drar igång hojen med ett brak och ungen blir så vettförskrämd så han rusar rakt in i en bil! Vad gör jag? Stannar och stänger av motorcykeln, kliver av hojen och plockar av mig den skräckinjagande hjälmen, sätter mig på huk och talar lugnande med den fula pojken?
NEJ! Jag bara gasar vidare och drar iväg!!! Hur kunde jag som brukar vara så förstående mot barn göra på detta vis?

Fy skäms, jag ska idag ställa mig i skamvrån...kanske jag matar på med lite stryk av mattpiskan också. Får se hur jag känner mig efter skamvrån...

Ha en bra dag och var snälla mot alla barn, även de fula.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback