Sommarkväll

Lite indisk mat på Lilla torg i Malmö satt fint. Rapar curry och inväntar det stora magraset...
Tillbaka på kontoret och jobba lite till sedan ska vi svida om och gå ut och gå. Då kan det bli kul i brallan enligt gammal välkänd tradition.
Malmö en vacker sommarkväll, faktiskt snudd på lite kär. Här är inte heller fulhuset stängt så det finns en hel del att vila ögonen på. Vi pratade lite lätt om Malmökalaset som är en trevlig tillställning i augusti. Nämndes då att ficktjuvarna har sitt stora moment under dessa dagar men kom på att nu har jag varit singel i 7 månader och på mig tafsar fan ingen utan att jag märker det. Med andra ord är det ganska säkert för mig att besöka kalaset!

I övrigt en het dag på alla sett och vis. Fick smaka på att även skåningar kan ha en småländsk ådra. Inte så att jag vill vråla snåleröööööööööööööööööv för det gör man inte om sina kunder, det är oprofessionellt men man kan tänka lite tyst för sig själv: snåleröv, snåleröv, snålerööööv...

Blev också bjuden på en underbar midsommarfest. Bra för jag kan ta mig till stan med tanke på lilla hunden och jag får ändå njuta av en vacker insjö med sedvanliga tillbehör. Vilken tur att just jag har vänner med så fina sommarställen!

Med tacksamhet över livet och faktiskt en känsla av lycka i hjärtat fortsätter även denna kvällen och jag ser fram emot en ny dag med många positiva inslag!

Kram från positiva Arnes syrra (fortfarande)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback