Månadens nyord

Slidkrans, RFSU:s nya ord för mödomshinna, har utsetts till månadens nyord.
Bakom utnämningen står Språkrådet som hoppas att svenskarna snabbt ska börja använda ordet.

Hjälp, vad var det för fel på mödomshinna?
Slidkrans - låter mer som håret runt om. För ju tankarna till en skepparkrans (åtminstone mina) och genast kommer resten, en pipa, polotröja, blazer med emblem på bröstfickan, seglarskor och ett vindpinat ansikte med kraftiga  (f) åror.
Skönt att tankarna lämnade slidkrans en stund för jag tycker det är ett äckligt ord. Undrar hur den brainstormingen såg ut och lät? Hur ser man ut när man kan godkänna ett sådant ord? Slidkrans...Javisst ska vi börja använda ordet flitigt.

-Hur har du det med din slidkrans? Är den intakt?
-Nu har jag blivit av med min slidkrans. (Jaha, ska det polisanmälas eller ?)
-Är det någon som har en slidkrans över?
-Ska vi byta slidkrans med varandra?

Nu har jag använt ordet flitigt och visst jag förstår också att hjärnan kokar. Ska nog packa ihop och börja dra mig mot Småland. Här är sååååå varmt!
Skönt att inte ha någon slidkrans i denna värmen...

Ha en skön kväll med eller utan....you know what...

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Ymmot

" Slidkrans, RFSU:s nya ord för mödomshinna " var får du tag i allt ?? Ja ja , man kan säkert fundera kring detta vilket ju bevisats ! Får nog hitta hit lite oftare om jag ska hinna med allt du håller på med. Men lite kan jag ju inte låta bli att ha lite funderingar krng.Man ska tydligen se upp om man råkar hamna vid ett bord där du inte är gäst , men det man inte vet om har man ju inte ont av säger dom. 2 kg !! Grattis !! Det finns ju många olika sätt att motionera på o man ska väl hålla på med de som är roliga ! Du flyger ju runt i världen, Newoerk,Malmoe, Jkp, Växsjö, o v-mo många ställen att hitta en fest o drömman, eller var det en dröm mann ? Bara att önska dig lycka till i jakten om det nu är en sådan ! Min farfar brukade säga att det kan väl gå lika bra att stå på pass o se vad som passerar, ett litet tips i all välmening . O till sist SMS, visst är det kul !! ( Tvättat fönstren ännu ? )

Ha de så gött !! Hälsningar från en road läsare // Ymmot

2009-06-02 @ 23:26:34
Postat av: Anonym

Ha, ha, ha, nej fönstren är fortfarande härligt skitiga! När skulle jag hinna med det som var runt som en visp. Ska ringa Putsman någon dag - snart...

2009-06-03 @ 17:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback