Klibbigt och varmt

Söndag kväll och jag känner mig svettig och klibbig, trött, seg och saggig...
Har varit i skogen i över 3 timmar och tränat hunden. Lite lugnt tempo idag och de som tror att det bara är kärringar som kan pladdra käften ur led kan gärna få följa med när vi kör sök. Herregud, vilka pladdriga karlar vi har i gruppen! Rena rama symöteshysterin i kubik!

Helgen har varit underhållande på många sätt. Lördagen tillbringades vid Hindsens strand i goda vänners lag och även kvällen då vi hade lite grillparty. Efter det åkte gänget in till Harry´s och det bjuder ju som vanligt inte på några större överraskningar. Till min stora förvåning lyckades jag dock bli bjuden!!!! Av en kille som jag jobbat med för länge sedan och hans jugoslaviska kompisar, (får man säga jugoslaviska?) Lite halvtaskig svenska men jag förstod så mycket att han tycker jag är en trevlig och glad tjej. Ja, se det ante mig...
Lovade tipsa honom om jobb och körde en gammal god klassiker - visitkortsutdelning.
Men frugan var i Bosnien med barnen så de kalsongerna ska jag inte trassla in mig i.

Fanns en hel del trevliga gamla bekantskaper där och lyckades bli bjuden vid ett flertal tillfällen och undrar om det är en bonus som kommer med åren? Trots ett visst begär lät jag inte hjärnan flytta ner i trosorna, utan gick beskedligt och utan fallolyckor hem. Inte ens vakterna behövde tala om för mig att nu är det stängningsdags och inte ett klösmärke efter mig i bardisken. Lite söndagsskolefröken över mig faktiskt!

Lite semesterplaner är spikade och det känns skönt. Gillar utflykter på några dagar i stöten. Det jag verklligen skulle vilja göra men som inte blir av i år är Mc semester på Gotland samt båtluff i Stockholms skärgård. Två grejer jag testat innan och som jag verkligen vill göra igen tillsammans med trevligt sällskap.
Men det kommer fler somrar och allt behöver inte hända just precis nu! Hjälp, håller jag på att få tålamod? Kanske även det en bonus som kommer med åren...

Imorgon är det dags för Malmö en sista gång innan semestern. Bara över dagen med lite möten och avstämningar. Börjar känna mig lite semesterlig och just nu känns det som jag skulle kunna sova ett helt dygn på raken.
Längtar till kusten och frisk havluft. Ser fram emot sköna dagar i Höganäs när jag ska hoppa mellan segelbåtarna i min prassliga jacka och mina fula seglarskor. Funderar på att komplettera upp garderoben med ett par vita Bermudashorts och en randig (på tvären ska ränderna gå) båthalsad liten topp. En kryllpermanent skulle faktiskt inte heller sitta helt fel. Just Bermudashorts är så snygga till ett par kraftiga underben, gärna varianten med små käcka uppvik eller slag som det så vackert heter.

Även helsingborgarna ska få njuta av mitt sällskap men då ska det inte hoppas mellan några segelbåtar utan då ska det hoppas på dansgolvet! Jag gillar skåningar och är det som kompisen säger så finns det fina små pågar att plocka...

Ha en underbar svettig måndag och man får visst gnälla över att det är för varmt!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback