Fotbollslår

Idag har jag haft lunchmöte med LB07:s klubbordförande och en annan snubbe från föreningen. För er  icke fotbollsintresserade så är LB07 ett fotbollslag i division 1. Har ett litet projekt tillsammans med dem och det passar ju bra eftersom jag är så totalt gripen av just fotboll, blä...
Det enda som någonsin intresserat mig i fotbollen har varit att jag endera har haft sällskap med en fotbollsspelare eller limmat på en. Vidare så är jag sjukt besatt av maffiga lår och det brukar vara en härlig konsekvens av ett idogt fotbollspelande.
Konsekvenserna av mitt leverne upplever jag inte just som musklat och maffigt, utan mer lite pluffsigt och saggigt ...förutom käften där jag är rätt vältränad.

Såg alltså fram emot en lunch med 2 par härliga lår och i min enfald med tanke på att fotbollslaget är Limhamn-Bunkeflo (rikemansområdet i Malmö) tänkte jag att nu blir jag hämtad i något snyggt vrålåk. Såg mig själv i en läcker sportbil med håret fladdrande och ett fuktigt leende på läpparna. Självklart skulle vi också åka till någon fascionabel restaurang med något exotiskt och dyrt på menyn.

Det slutar med en Renault Clio, en karl ca 150 cm lång. Hur maffiga kan lår överhuvudtaget bli på den längden? Den andra var dock något längre men inga fotbollslår där inte. Inte ens där de sig förgrena kunde jag skönja något vidare muskelpaket. Lunchen intogs på ett stort köpcenter, nudlar med kyckling och grönsaker.

Känslan kan liknas lite vid livet som gift (ja, inte alla år alltså). Inför semesterresan fantiserade jag om hur underbart allt skulle bli, bara man kom iväg på semester. Sedan satt man där lite småfull med solsveda, lipandes och undrade hur i helvete det kunde bli på detta vis?
Vi som skulle älska i poolen, springa barfota på stranden med fladdrande bomullsskjortor och äta fantastiska middagar i stearinljusets sken.

Ja woine, att man aldrig lär sig...

Kram kram



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag älskar det här inlägget!!

Snacka om att det ofta är luftslott som sprängs.

Jobbigt att du pratar om fotbollslår bara.

Nu vill jag bara bita tag i ett par.



puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback