Att vara tacksam

Morgon i Malmö igen o igen o igen. Har fått förfrågan om ev. förlängning efter juli månad och visst 2 dagar i veckan funkar det. Vet att ikväll ska den där underbara känslan förhoppningsvis infinna sig igen, känslan av välbefinnande över att ha gjort ett bra jobb. Precis så är det ju, att jag allena har ansvaret att styra det själv idag. Ger man sig fan på att idag ska jag uppnå det eller det och man vet att belöningen är så pass tillfredsställande att den är värd att kämpa för, ja då jävlar ger man järnet!

Har lagt tankarna på flytt på hyllan ett tag och inser att tiden nog inte är mogen för ett sådant beslut ännu. Vissa saker måste få värka fram och en flytt till en annan stad innebär ganska mycket, inte minst gällande det praktiska. Sonen måste få gå ut gymnasiet och hitta sin plats i tillvaron och hans lilla mamma kan behöva samla ihop det som är kvar av hennes förvirrade hjärna och få lite bättre fotfäste i myllan (eller på trottoaren).

Annars mår jag väldigt bra idag och är glad att just jag fick vakna ännu en morgon. Att jag för egen maskin kunde slänga benen över sängkanten och ta mig upp. Att just jag kan börja morgonen med ett skratt och känna att livet är så mycket värt att leva.
Midsommar står för dörren och det ska bli kul att få träffa den delen av vänskaran igen. Firade inte påsk tillsammans med dem så nu har jag faktiskt lite längtan. Vet redan nu att det blir högt i tak och många goda skratt och framförallt en väldig massa god mat!

Ha en underbar tisdag och se till att inte snubbla över skit som får dig att falla och tappa fotfästet i tillvaron...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback