Klibbig och blöt

Jag har nu varit klibbig och blöt i flera dagar på raken och det börjar bli jobbigt! Inte så att jag på något sätt föraktar värmen men för helvete måste det vara så kvavt?
I går lördag slängde jag mig i bilen efter ca 10 sekunders övervägande. Fick sms: - Kom ner till oss, vi ska ner till bryggan och kanske dra till Helsingborg och dansa.
Smasch, bom, bang så var det raketfart som gällde. Packade in väska och hund snabbt som fan och sedan var det den välbekanta vägen ner mot Skåne. En härlig kväll i klibbig värme. Visst lyckades jag tajma in just den kvalmigaste dagen på hela veckan. Satt och sög på en Mojito och funderade på om det var läge att göra den lilla båtdebuten men kom efter moget övervägande fram till att med de skorna jag för kvällen dragit på mig inte lämpade sig för några båthopp. Bra tänkt med tanke på tidigare blessyrer och den sista har ju inte ens läkt (pannan är inte snygg alltså).
Sedan blev det bussfärd in till Helsinborg och där hann vi med både Svea och Cantina. Svettigt, svettigt men vad kul det är att dansa!
Idag söndag -  ingen bakfylla. Underbart med tanke på att shot som Tequila Rose inte smakar skit direkt...
Morgonpromenad vid havet på 6 km med hunden och stundtals så fruktansvärd stank från tången att kräket låg väldigt nära i munhålan. På kamraten nådde kräkset munhålan och dess mynning men då fokuserade jag på att djupandas i min jacka och lyckades hålla igen i alla hål. Tack gode gud!

En härlig senlunch i Viken och lite sightseeing bland de underbara husen. Har pekat ut ett par jag kan tänka mig att köpa. Ska det vara så jävla svårt att få håll i en stenrik skånepåg? Mina krav är oerhört blygsamma:
Härliga, maffiga lår med högt ansatt röv med fast muskulatur. Gärna kraftiga överarmar samt en en väl tilltagen bringa. Behöver inte vara överdrivet luddig och eventuellt hår på rygg och axlar avlägnas bums! Tatueringar är helt okej bara de inte sitter i ansiktet. Ska se bra ut i både kostym, smoking och jeans.
Bilen behöver inte kosta under 400 000 kronor och fritidsintressena kan gärna handla om hund, mat och dryck, upplevelser och sex. Gärna båt eftersom jag vill ta skepparexamen innan jag kastar in handduken och då menar jag inte Optimistjolle-stuket...

Japp, en bra början på kravspecen.
Sommaren har ju precis börjat och jag kommer tillbaka snart igen och då blir det "pau riktigt".

Ha en fin klibbig söndag kväll.

Klibbiga kramar

Kommentarer
Postat av: [email protected]

hej

Gör något jag ALDIRG gör...

Brukar tassa in och läsa olika bloggar och aldrig lämna spår.. men va´fan någon gång måste vara den första....

Attans va bra din blogg är... !!!

Fråga nr 1 vilken hund tänar du ??(hundmänniska..eller hur!!)

Fråga nr 2.. hur skickar man meddelande till dig som INTE blir offentliga??( vill skicka fler kommentarer......?)

Nyfiken!!

2009-07-05 @ 20:22:23
Postat av: [email protected]

Skitbra... fick just svaret ... du måste godkänna att meddelande läggs ut...

Lång väg har din blogg nått...

en vän i småland skickade din blogg till mig ( sitter till vardags i gbg) ... och sa...MÅSTE LÄSAS!!! sååå rätt!!

Tränar själv hund...och kommer från V-mo området..

Du är helt underbar!! läser och följer ca 10-15 bloggar om dagen (mestadels hundbloggar)varav du numera är en..

Däremot kan jag lungt säga dig... det där med båt....ÖVERDRIVET!!!! Sitter just nu i skrivande stund..med hund (boxer) katt i en 33 fot-segelbåt i Fjällbacka och har kuskat hela Bohusländska kusten upp från GBG.... rekomendera....NOT ... och jag har för visso inte skepparn... dock förarbevis...men.. nä.. föredrar småländska myllan....

Men du!! Ha det bäst.. kommer att följa en suverän blogg...//Fabba..

2009-07-05 @ 20:32:00
Postat av: Anonym

Kul att du gillar min blogg.

Jag har en schäfertik på snart 3 år som jag tränar och tävlar i IPO. Spår, lydnad och skydd. Kör även sök och är med i en eftersöksgrupp i Jönköpings län som lyder under polisen.

Du får gärna maila mig på
[email protected]

Ha det gott!

2009-07-06 @ 20:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback