Whisky är gott

Det här måste vara i särklass den längsta veckan jag upplevt på länge. Den tar ju liksom aldrig slut! Visst det är positivt men det känns så konstigt. Hela dagen har jag gått omkring med en känsla av att det är fredag. Beror kanske på den begynnande "halvsemestern" som är i antågande eller grillpartyt som hägrar inför kvällen. Kan förhoppningsvis bli lite dans också. Det var attans trevligt att dansa i lördags och jag tror att möjligheterna inte på något sätt är mindre idag, snarare tvärtom. Trevligt, trevligt - som vi säger i herrklubben och dunkar varandra i ryggen under högljudda hmmm:ande.

Igår var det klent på skyddsträningen. Ingen figurant...Antingen fegade han ur eller så var det sant att han var tvungen att jobba. Men det kanske man kan meddela innan isåfall...
Rätt trevligt att höra ett telefonsamtal mellan figgen och en träningskompis där jag fick gå under namnet "den där goa tjejen". Det gillar vi - mera sånt, ös på!

Så jag fick helt enkelt åka hem med whisky´n och självklart eftersom det var en nyhet på systemet och damen i kassan upplyste mig om att den är jättegod och lite rökig, var den tvungen att öppnas. Mmmm, den var jättegod och kan varmt rekommenderas "anCnoc". Vill dock utfärda en varning och det är att intaget bör begränsas till max 2 omgångar, alltså max 2 glas. Sedan hur stora glasen får vara är upp till var och en, men fy fasen vilken baksmälla man kan få av whisky!
Oftast beror visserligen detta fenomen på följande:

Välkomstdrink, kan vara allt ifrån mousserande vin, en grogg eller en öl.
Vin till maten och där kan man i ärlighetens namn få i sig en 4 glas under en hel middag och lite prat efteråt. Okej 5-6 glas då...
Sedan kan det i vissa fall bjudas lite munnagott till efterrätten och då kan det lätt slinka ner konjak, calvados eller whisky. Det är nu det börjar!

För har vinet bytts ut mot starksprit, ja se då vill kroppen ha mer och då säger inte munnen nej tack. Klockan är i dessa fall över midnatt och påfyllningarna kan hålla på framåt tvåtiden. Det är sedan man får den brillianta idéen att, nu jävlar ingen mer sprit, bättre att dricka vin så jag inte blir dålig imorgon (som redan är idag).
Vinintaget som man då tror är att jämställas med läsk kan lätt pågå till framåt fyra, fem tiden. Gärna i samband med intelligenta diskussioner eller mer monologer. Kan också bli en avrundning i sällskap med Cornelis Vreesvijk, gamla cassettband med 80-tals disco eller helt enkelt en liten "Dreamer" med Supertramp som gärna spelas en 7-8 gånger på raken för den är ju såååå bra.
Absolut, lite maratonsex har också inträffat och är inte på något sätt att förakta. Det är då man är osynlig, supersmal, vrålsexig, vig och behärskar varenda ställning söder om Treriksröset.

Denna kvällen ska inte sluta med whisky däremot gärna med maratonsex och vin. Behöver röra på mig kraftigt inför vägningen på fredag morgon och vin är verkligen som vatten nu för tiden. Tänk om jag kunde komma på Jesus trick när han gjorde vin av vatten. Fast då skulle nog systembolagstanterna sakna mig...

Ha en fin klibbig dag i värmen.

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Ymmot

Hej ! Ville bara höra av mig lite kort innan jag går hem o tar semester ! Tänker inte göra några stora reflektioner meeen. Det är verkligen en god Whisky ! O kom ihåg att det som inte finns på bilder eller i minnet har inte inträffat ! O vilket sätt man motionerar måste väl vara upp till en själv ?! Så med dessa korta ord vill jag önska dig en riktigt god sommar hoppas du får till något av allt det du vill . Mvh / Ymmot

2009-07-02 @ 16:00:56
Postat av: Anonym

Tack, önskar dig detsamma. Var kul att sammanstråla sist och vi dansade ju fantastiskt bra! Eftersom han där uppe inte ska hålla ett öga på mig så antar jag att du har koll...

Ha det gott!

Kram

2009-07-05 @ 18:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback