The bloody B is back

Det blev en lång vecka med blogguppehåll men det har verkligen varit fullt upp - lindrigt sagt...Jag är slut som artist, mamma, kvinna, clown, älskarinna, badmintonspelare - ja, jag är ta mig fan slut som precis allting!

Har dock varit otroligt trevliga, skrattfyllda, vinfyllda och intensiva 2 veckor. Har träffat så många härliga människor, underbara fester, mysiga middagar, sköna dagar på stranden, i skogen, Schäfer-SM, hotellrum, slott och stuga och för att få ihop det hela gör vi en liten summering:

- Höganäs är en otroligt trevlig ort med en bra placering geografiskt. Nära till Helsingborg, Danmark och Tanzania.
- Klasses korv är bäst, otroligt smakrik.
- Klasse korvs kompisar är mycket trevliga, hur pass smakrika de är, har jag dålig koll på, (hmmm).
- En hund med fukteksem är irriterande och stör min smidiga vardag och jag ska aldrig mer gnälla på hundhår bara hon blir frisk.
- Chardonnayvin blir dyrt att dricka i längden då halsbrännan svider och Pepcid är dyrt!
- En massa skor i hallen och ett kök fyllt av folk som skrattar, pratar och dricker vin medans jag pular runt i grytorna är bara så in i h-vete urmysigt.
- Ska man passa på att skita i skogen är den vita mossan att rekommendera som toalettpapperssubstitut. Lite lagom fuktigt och framför allt väldigt mjukt.
- Älskar mina båda söner som ställer upp för sin mamma. Passar hunden, upplåter sitt rum till mammas gäster, låter henne spela Cornelis Vreesvijk åtminstone halva natten utan att sura och för att de är så härliga att prata med.
- Uppvaktad, att få bli uppvaktad av en trevlig man i sina bästa lår, det begriper ju vem som helst att det är underbart!
- Trött, så otroligt trött...Men vem vill sova när det händer så himla mycket kul saker hela tiden?
- Puff och pang har aldrig gjort ont och faktiskt är det en underbar form av motion som passar bra på många ställen. Det enda man behöver är faktiskt en man!
- Glädje, vilken enorm glädje jag känner över alla fantastiska människor i min omgivning. Familjen såklart, min stolliga syster och min mamma som upptäckt att hon plötsligt har för mycket hud över (ja, hon är styvt 65 år så det känns rätt naturligt). Mina vänner som bjuder mig på fest och vågar låta mig få följa med på kalas, mina kära hundkompisar som är så duktiga och tävlar SM, hjälpen jag själv får med min håriga pryl (inte bävern alltså) och för att livet just nu är så härligt som det faktiskt är!
- Skratta är skönt och bör göras många, många gånger per dag.
- Älska, våga älska - både dig själv och andra.

Avslutar med ett citat jag fick av en vän i sommar som kommer att vara mig till stor hjälp om det skulle kännas lite svårtrampat framöver:

"Move your ass and the rest will follow"

Ha en fin dag!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback