Utvilad

Tror knappt det är sant själv - jag känner mig utvilad!!!!
Helgen har varit helt fantastiskt lugn. Visserligen har jag städat ut julen, tränat hunden och varit på söndagsmiddag hos goda vänner samt traskat i skogen, men det har ändå varit så lugnt! Sovit mycket, lagat god mat och helt enkelt kurat i soffan och laddat batterierna. Känner mig lugn och harmonisk och inte ett skit rastlös - MEN...

Vet att det inte kommer att vara allför länge. När jag är utvilad blir jag pigg och när jag är pigg, då vill jag ha kul!
Kan bli en komahelg till men knappast två...

Med risk för att någon tror jag kör popcornmaskinen på bion, så har jag faktiskt hunnit med en bio i fredags också. Såg "Allt flyter" och den var rolig. Skämt i nästan varje scen så det var tur att den inte var längre för man orkar inte skratta hur myycket som helst.
Förövrigt kanske jag skulle sköta popcornmaskinen för maken till salta popcorn. Läpparna torkade ihop av allt salt och för att sno en kompis citat: Munnen såg ut som en höneröv.

Såklart äter vi nyttigt i veckan och tänker på vikten (ständigt denna vikt...).
Varför ska den vara så jävla konstant?

Ha dé!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Ymmot

Hej igen ! Som du ser så sköter jag det jag lovade , är inne igen o kollar vad du knopat ihop för tankar o texter . Ser att det förekommer en del återkommande saker som viktminskning,balans, filosof,räkmackor,sen var det något om en hyresvärd som såg ut som en vit springare med fotbollslår o åt morötter, det fattade jag inte riktigt , men det behöver jag ju inte heller.Eller jag kanske helt enkelt missuppfattade det hela. Kände igen morötterna o fotbollslåren,såna har jag nämligen hemma . Hmm.. Utvilad.. !!! Borde väl kännas bra ? Hoppas att det blir en återkommande känsla då !! Ser att jag är ganska ensam om att kommentera dina texter , kanske är det så de passar bäst, okommenterade , menar jag ?!Men jag har ju som sagt lovat !! Avlutar detta besöket med att önska dig en riktig god fortsättning på 2009 o hoppas att åtminstone någon/några av dina målsättningar o drömmar kommer att uppfyllas o slå in under detta året . Så ha de gott // Ymmot

2009-01-12 @ 17:39:06
Postat av: Anonym

Ja, mina besökare är lite dåliga på att kommentera. Är glad att du åtminstone antar utmaningen. Håll nu ordning på dina morötter och forbollslår - man vet aldrig vad det är för kärringar som dräller lösa nu för tiden...



Kram på dig!

2009-01-13 @ 10:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback