Nytt år, ge mig fotbollslår!

God fortsättning på det nya året. Känns bra och faktiskt ganska harmoniskt. Precis innan jag skulle gå på nyårsfest igår skulle jag byta handväska. Då hittar jag en lapp med pappas telefonnummer till den patienttelefon han hade på sjukhuset strax innan han dog. På baksidan av lappen hade jag skrivit ner en tid vi hade till familjeterapin och på något sätt sammanfattade denna lilla lapp 2008 års elände. Ett urjobbigt förhållande och min pappas snabba insjuknande och död. Allt på en och samma lapp...
När jag skrynklade ihop den och slängde den så kändes det så skönt på något vis. Min pappa är med mig hela tiden och han ger mig stöd och kraft  och får mig att känna en övertygelse om att jag är på rätt spår med mitt liv.
Så allt känns liksom sammanfattat och klart. Redo att nu ta mig an ett nytt år som jag hoppas och tror kommer att bli ett bra år. Nytt år - ja, gärna ett par saftiga fotbollslår! Inte på mig alltså utan på prinsen på den vita springaren.

Idag har det varit lite segt och ur bantningssynpunkt har det varit rena katastrofen. För vad är gott dagen efter kvällen före? Pizza såklart och lite glass och chokladsås på det. Ett gäng skumtomtar lyckades glida med också fast jag egentligen inte alls  gillar skumtomtar. Men imorgon - ja, då blir det andra bullar! Då ska det inhandlas nyttigheter och planeras för ett hälsosammare matintag. Hög tid att damma av Orbitrekken också...
Gud, vad skönt det är att planera. Det är nu man känner sig som mest motiverad - i planeringsstadiet alltså.

Vad härligt det vore om jag vaknade imorgon och vips hade 5 kg förångats bort eller nåt!
Ha en fortsatt trevlig nyårsdag och förvalta era eventuella nyårslöften väl.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback