Klockan 06.00

Hjälp! Hade det funnits en tävling som heter Tröttaste 43-åringen hade jag lätt knipit guldmedaljen. Nu har vi varit lediga i många dagar så egentligen skulle man ju studsat med ett glatt leende på läpparna ur sängen idag när klockan skrällde igång strax innan 06.00. Men så icke fallet...Såg däremot genast fram emot kvällen och en god middag, soffhörnet och sovmorgon på tisdag! För en gångs skull ska det bli skönt att få vara ensam i soffan ikväll. Äta något gott och nyttigt och inte en droppe vin. Nu ska kroppen renas och min hälsosamma sida plockas fram. Känner mig som en fullspäckad kalkon, nästan så att fyllningen vill tränga ut därbak...

Termometern pekar på minus 19 grader och det är kallt! Var lite orolig för hur min amerikanska dröm skulle bete sig i morse men den startade så snällt. så.
Ska försöka hinna hem och klä mig varmt och bege mig till skogs med hunden innan det mörknar.
Hellre denna kyla än det förbannade regnandet! Klar, hög luft och alla bacillusker dör.

God fortsättning på 2009!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback