Australia - så fin

Australia - se filmen. Njut, gråt, sveps med i spänningen och känn fasa över grymheterna.
Att Hugh Jackman eller Drover som han heter i filmen är vrålsexig gör absolut ingenting. Nicole Kidman är smal som en sticka men det får ju medges trots detta (hmm) att hon gör en strålande insats i sin roll.
Har aldrig gillat karlar med könsorganet i hela ansiktet men denna man är bara så sexig i sitt ansiktshår. Mera skägg åt folket!
Filmen är lite åt "Mitt Afrika" stuket och jag satt trollbunden under de 2 timmar och 45 minuter filmen pågick. Reflekterade inte ens huruvida jag hade träsmak i arslet eller inte.
En sak funderade jag dock på i arla morgonstund när jag i sedvanlig ordning låg där och vred och vände på mig.
Att filmen fångade något som faktiskt pågår i det verkliga livet, nämligen balansen. Har man varit lycklig för länge så händer något så man blir olycklig. Har man seglat på en räkmacka ett tag, så sitter man plötsligt fast i ett fullkornsbröd igen.
Någon har väl bestämt att det ska vara så - balanserat. Kanske är det när man inser att fallet så är och slutar att ständigt gå omkring och tro på att den där räkmackan ska vara för evigt, kanske är det då man uppnår balansen och därmed harmonin och därmed lyckan.
Japp, då var filosofen igång igen...

Ha en fin dag och se filmen!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback