Fredag den 13:e

Ja, hur ska man egentligen tolka fredagen den 13:e? Betyder det egentligen otur eller upplever man det bara så? För oftast vänds ju otrevligheter till något positivt fast kanske inte precis på direkten.

Klart som fan att jag ändå tänker att kanske ska inte just jag gå loss med en skruvdragare idag på mitt nyinköpta skrivbord?
Är stolt som en tupp. Lyckades köpa det själv tillsammans med en vän såklart för lite bärhjälp måste man ju ha. Har dock burit upp allt själv i lägenheten, tagit bort allt emballage och förberett inför montaget som då kanske inte ska ske idag iallafall...

Många skruvar var det i påsarna, väldigt många...
Erkänner att i detta läget precis som med mössen så hade det varit kalasfint med en karl i huset. Självklart hade det varit mycket smidigare att stå bredvid igår kväll och komma med lite glada tillrop under tiden han slet med skrivbordet. Likaså ikväll hade det känts mycket bättre om han hade monterat ihop skrivbordet och lilla jag bara möblar till det lite när det är klart. MEN, nu är fallet inte så, iallafall inte just nu. Dagen är dock inte slut och det kan fortfarande dyka upp en karl som faktiskt kan tänka sig att montera lite hemma hos mig.

Vips så far tankarna iväg: En lagom musklad man i typ 40 års åldern (fortfarande med skinkorna någorlunda i behåll), iklädd ett par tajta kalsonger och snickarbälte. Brun måste han vara också annars blir det så fult mot väggarna på kontoret. Han går lös med skruvdragaren och blir sådär lite lagom svettig så hans mörka hår lockar sig lite i nacken.
Utanför sitter jag på en pall och dreglar...

Där kom visst Gun fram en sväng igen...

Önskar er alla en trevlig helg, det ska jag ha - med eller utan snickare!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback