Tandis

Har varit med om skräckupplevelsen nummer ett idag! Tandläkarbesök.
Blir faktiskt bara värre och värre ju äldre jag blir (snyggare menar jag). De gav mig massor med bedövning och ändå ilade det något så vansinnigt i tanden så vi fick bryta, kasta i lite provisoriskt klet och boka ny tid i januari.
Fortfarande molvärker det i halva käken. Innan tandis hittade detta så hade jag inte ett skit ont i tanden. Varför skulle hon dit och börja pilla?

Jag fick sådan panik att jag nästan började hyperventilera, så ont gjorde det. Fick cellskräck av att ligga där med slangar, sugar och hennes fingrar i munnen. Samma känsla som jag kan få i baksätet på en tvådörrars bil eller i ett flygplan om jag tvingas sitta längst in mot fönstret. En fullproppad hiss en varm sommardag och gärna tillsammans med någon som luktar svett är också ett tillfälle då jag inte direkt gör vågen av glädje...

Tänk om tanden börjar spöka när jag är i Indien? Få gå till en indisk bytandis skulle vara helvetet på jorden för mig. Visst, det finns värre saker att uppleva, men just nu med molande värk känns det inte så kul med tanken på ett par bruna fingrar i min mun. Då kan jag avslöja att jag vet av egen erfarenhet att toalettpapper inte direkt är en "bestseller" i Indien...

Tror jag får ge mig ut och "power-walka" med hunden så kommer det med all säkerhet att göra ont på andra ställen och då glömmer jag tanden. Funderar på att stoppa upp en termos i mumindalen för det måste göra ont att trippa runt med en sådan i rask takt och då är tandvärk plötsligt ingenting att gnälla över.

Ha en trevlig afton!

Kram kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback