Skitans skitdag

Idag var det nog inte en speciellt bra dag trots allt. Om jag ska vara riktigt ärlig så var jag en surfitta redan i morse...Hoppas jag lyckades kamouflera det lite iallafall.

Lite bättre blev det när luciatåget kom till min tillfälliga arbetsplats. Ett gäng små goa ungar (alltid goa när de är på avstånd och inte hänger i ens hem) mellan 1,5 - 4 år. För en gångs skull var det också bara en lucia och sedan tärnor, pepparkaksgubbar och gummor samt ett stort gäng med härliga tomtenissar. Koordinationsförmågan är inte så utvecklad i denna ålderskategorin så därför var det extra kul med alla rörelser till julvisorna. En del är faktiskt också mer intresserade än andra av att ha fingrarna i näsan eller munnen. Klart underhållande och jag börjar i vanlig ordning lipa för att det är så otroligt gulligt. (Labil är ett bra ord idag).

Tack snälla dagisfröknar för att ni styrt upp det hela så att vi slapp tretton lucior. Är verkligen astrött på att alla ska få vara lucior så ingen känner sig utanför, bla bla bla...Löjligt. Lika bra att ungarna lär sig för så blir det i verkliga livet. Det går inte an att alla ska vara chefer och köra BMW eller att hela sjukhuset endast består av urologer för att ingen ska känna sig utanför eller orättvist behandlad. Nä, ge barnen vad de tål och lär dom det underbara i att vara unik.

Ja, sedan fortsatte denna skitdagen med att bägaren rann över och jag fick ta min yngsta (hmm, 18 år) son i upptuktelse. Inte kul men ibland måste man sätta ner foten och markera. Tror det kallas uppfostran.
Hade ingen lust alls att vara mamma idag men tydligen är det inget man väljer.

För att kompensera denna skitdagen och göra den ännu värre struntade jag i att gå en långpromenad med hunden. Plockade inte upp hundskiten (mörkt och inte såg) och satte sedan i mig en stor blodig biff med grönsaker och till det ett glas Loka granatäpple! Ja, ni märker ju hur skit den här dagen är - Loka!!!! Hade till och med vin hemma, jag är totalt labil!!!
Som en fin avslutning på denna måltid har jag klämt i mig sådär en sex-sju stycken chokladtoppar och sedan sovit i soffan i nästan två timmar. Jag är bedrövlig!

Som tur är kommer det snart en ny dag. Imorgon åker vi till Linköping. Jag ska gå på hockey och jag längtar efter ismaskinen, eventuella mascots, häftig musik i pausen och vid mål, en kall GT i baren och en hockeykörv med bröd.
För att bejaka mina kvinnliga sidor och invagga min nya kille i falsk säkerhet så får jag väl låtsas vara intresserad av lite shopping också...

Ha en god natt, nu ska jag stryka lite. Skitdagen är inte till ända (kul ordval) ännu.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback